Gå til innhold

Er jeg sytete?


atlje

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 8+6 på vei og føler jeg sliter noe veldig..

 

Jeg er ikke plaget med noe spesiell kvamle, den kommer og går, men derimot trøtt og uutholden...vondt i hue og humørsyk...det er MEG!

 

Jeg har ganske lang pendlevei og pga dumme togtider er jeg borte 11,5 time grunnet jobb. Så livet mitt består i dag av å jobbe og sove..

 

og nattesøvnen er et kapittel for seg selv da jeg må opp hver tredje/fjerde time for å tisse.

 

Ikke misforstå meg...dette er det beste som har hendt meg..har prøvd i over to år og har ventet lenge på dette...men jeg føler jeg sliter meg ut..

 

er det bare meg som har det sånn?? Er det flere der ute..og eventuelt..har dere funnet noen løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan i allefall forsikre deg om at du ikke er den eneste som har det sånn.

 

Derimot har jeg ingen gode råd til hvordan du skal løse problemet. Det eneste rådet jeg kan gi er at du kan forsøke å stresse minst mulig med alt som ikke har med jobb å gjøre.

 

Det er lov å overlate mye til partneren din. (hvis han er til stede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en mager trøst, men... det blir vanligvis mye bedre i 2.trimester :) Jeg tipper snart over dit nå (er 11+2 idag) og føler meg allerede mye mer opplagt og stabil i humøret enn de første tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sykemld...

 

ikke 100% kanskje 50...får jo ikke gjort noe på jobben....

 

Men uff....ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeverk kan være jernmangel. Sjekk om jernlagrene dine er ok. Trøtt og uutholden - ta flere småpauser ila. dagen. Hva slags jobb har du? Hør med arbeidsgiver/sjefen om det er noe som kan gjøres for å tilrettelegge for deg - tenk ut forslag selv først (f.eks kan det ordnes med en hvileplass på jobben, hjemmearbeid, annet arbeid). Du trenger ikke si til alle at du er gravid, men det er en fordel at sjefen din vet det slik at du kan avtale flere pauser og andre tilpasninger. Hun/han har taushetsplikt.

 

Ang. nattesøvnen, så har jeg bare en "oppmuntrende" kommentar: Get used to it :) Når babyen kommer og vil ha mat om natta hver tredje/fjerde time, så er du godt vant med rytmen. For de aller fleste babyer våkner sultne om natta. Men hvis du ikke vil venne deg til det, så er det å knipe igjen for å lære blæra opp til å ikke være så aktiv. Da kan du iallefall få sovet i fem timer sammenhengende om ikke annet :)

 

Syns ikke du er så sytete, men det er uvant for deg å være gravid og arbeidslivet er ikke tilpasset din situasjon. Trøsten er at etter du er godt i gang med småbarnsperioden etter fødselen og etterhvert også i jobb, så er du vant med å gå rundt småtrøtt hele tida. En venner seg til det, men arbeidslivet er utrolig dårlig tilpasset småbarnsforeldre. Alt handler jo bare om seniorpolitkk og deres behov for lettere arbeidsdager. Enn vi da? Som knapt nok sover eller hviler ordentlig noen gang. Nei, sytete er du ikke, men prøv å unngå sykemelding. Kan lett bli lange dager da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sykemeldt meg 50%. Da kan du en jobbe halve dager eller du jobber 2 dager og har fir 3 dager en uke og neste uke jobber du 3 dager og har fri 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå vært hos legen som tok blodprøve for blodsukker og stoffskifte..trodde kanskje det kunne være jernmangel men det burde jeg vente litt med å ta..

 

fikk 50% sykmld til den 27 foreløpig...

 

så da får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...