Gå til innhold

Uke 30 - åssen ligger deres babyer? Og hvor sparker den?

Anbefalte innlegg

Da jeg var på UL i uke 28, lå snuppa med fua ned og hodet opp. Men nå når ho hikker føler jeg bare det lille dunket helt nederst ved skambenet (eller det området). Betyr ikke det at hodet da er ned eller?

Kjenner ofte spark/dunking innover mot rygg/tarmer både nedover og til sidene, og litt mot ribbeina når jeg sitter. Skjønner ikke åssen ho ligger plassert når jeg kjenner så mye dunk på så mange forskjellige plasser. Når tid legger de seg til liksom - eller når tid er det ikke så god plass å snu på lengre?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Hei!

Var på UL i uke 28. Da lå gutten vår med rumpa ned i bekkenet og hodet opp på høyre side (ble sendt på ul pga vedvarende smerter i høyre side, og fikk forklaringen der). Han prøvde sannsynligvis å snu seg nedover. Fikk beskjed om å ligge på høyre side om natta for å hjelpe han litt.

Nå er smertene borte, og jeg håper han har klart å snu seg. Hadde også mye spark på blæra, som nå er helt avtatt.

Hikking har jeg ikke kjent noe til denne gangen. Datteren min på 14 mnd hikket seg gjennom hele svangerskapet, så jeg må si jeg har ventet litt på det denne gangen.

De bør ha snudd seg til uke 32 iflg legen, så det er ikke usannsynlig at hun ligger på plass hos deg nå.

Kan jo tenkes at hun bokser litt med armene også. Også er det albuer, føtter og knær.

Jeg er i uke 33 og nurket her ligger med hodet oppunder ribbeina og med beina ned mot blæra og venstre side..Kjenner noen små dunk til siden for navlen,men tror det er hendene..for alle spark kjennes veldig godt nedover.. Slik har gullet ligget i flere mnd'er..

Bør de ha snudd seg til uke 32? Hva skjer om de ikke har gjort det?

skal til lm idag, da er jeg spent på hvordan han ligger.. han låg med hodet ned på en ekstra ul jeg hadde, men nå er jeg ikke så sikker på det lenger.har sparker overalt, og har av og til en kile-følelse nedover så tror han har en hånd eller fot nedover hvis du skjønner:-)

Hei! Jeg har termin dagen før deg, og gutten min tror jeg har snudd seg med hodet ned. Dette tror jeg fordi sparkene mot ribbena av og til er ganske vonde, og fordi han i morges (!) lå og hikket og det kjente jeg nede med skambenet. Men jeg kjenner også spark andre steder, helt over på motsatt side og nedover men regner med at han krøker seg sammen og sparker rundt forbi og også bruker hendene en del. Herlig er det uansett!!

Hei!

Jeg var også på UL i uke 28, da lå hun med hodet opp og bena ned. Etter noen dager merket jeg at hun sparket på tvers, -helt ut til sidene samtidig, og da jeg var hos legen sist fredag sa han at hun har begynt å feste seg. Hodet ligger nå ned men ikke så langt ned at man kan si at hun har festet seg. Legen sa at ryggen ligger litt mot min høyre side og mot min rygg. Alt av spark og bevegelser kjenner jeg frempå magen og litt ut til sidene, noen ganger helt opp mot ribbena. Noen ganger bevegelser flere steder samtidig, virker som hun rykker til og dulter til med både albuer, bena og andre lemmer. -Synes det er litt morsomt =-) Noen ganger blir jeg veldig tissetrengt, men det pleier å gå over i løpet av noen minutter.

Har termin samtidig med deg EliasMams, 28. august =-)

Annonse

Min ligger på kryss! Med hodet kjørt inn i høyre hofte, vanskelig for meg å sitte, føler at hodet ligger i klem da, og da blir jeg stress... av og til virker det som jeg får en liten hånd i klem der, går det an å brekke noe på de?

Jeg håper bebbisen har tenkt å snu seg snart, selv om jeg bare er i uke 29, for dette er litt ekkelt. Dessuten har den ligget sånn i flere uker, så jeg blir litt bekymret for vedvarende tverrleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...