Gå til innhold

Det har blitt spurt om før, men ... nedpress?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 32 og jeg lurer på om det er mulig at jeg kjenner nedpress allerde? Det startet for to-tre uker siden (typisk to dager etter jordmorkontroll) og har vært litt til og fra. Men de siste fem-seks dagene synes jeg det har forandret seg.

Det stikker i skjeden, spesielt når jeg står eller går, men også når jeg ligger og sitter. Det er såpass noen ganger at jeg må stoppe opp litt. Noen ganger kjennes det som det er noe der inne og jeg tenker at det nesten kjennes som ungen kan komme ut når som helst, liksom.

Noen som skjønner hva jeg mener?

Jeg har vurdert om det kunne være urinveisinfeksjon, men prøvene hos JM for tre uker siden var helt fine og det startet jo to dager etter det...

Fortsetter under...

Er du førstegangsfødende, så kan jo hodet ha festet seg. Hodet festet seg veldig tidlig hos meg da jeg gikk gravid første gangen (uke 31). Ellers er det jo helt vanlig å føle nedpress på slutten. Det er ganske mange forandringer kroppen skal igjennom så forberedelsene er nok begynt.

Jeg har det på samme måte.Legen min sa hun ligger ganske langt nede, men at det er bare bra for da ligger hun og tøyer. Jeg er i uke 33 nå, men kjent det allerede i uke 31 tror jeg. Hode var ikke festet seg hos meg, men hun tvilte på at hun snudde seg noe mer siden hun var så langt nede.

Jeg opplever også det samme som deg. Jeg nevnte "stikkingen" for jordmor og hun sa at det var helt normalt å kjenne litt sånn kniving i livmorhalsen. Det er ganske plagsomt med det nedpresset. Kjenner det spesiellt når jeg reiser meg opp. Tror plutselig at jeg må veeldig tisse, men så gir det seg. Hodet har heller ikke festet seg hos meg.

Hei sann!

Jeg spurte også min jordmor om det samme, og hun mente nok at det var babyen som lå og presset på ulike nerver som forårsaker slike "stikkinger". Nesten som noen små kniver, ikke sant? Ettersom du ikke er lengre på vei, så kan det jo kanskje være det, og ikke nedpress?

Hilde

Har termin dagen før deg! Føler ikke stikking, men at det er noe mellom beina liksom...Er støl i lysken og føler et press mot det som sikkert må være skambeinet...Føler også hikking der nede så regner med at det er babyen som har snudd seg og lagt seg til rette, om hodet er festet ander jeg ikke...

Men som du sier må jeg stoppe av og til når jeg går, og begynt å "vagge" mer pga av dette, klarer liksoom ikke gå vanlig!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...