Gå til innhold

KS, bli gravid igjen....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det anbefales å vente, men det er mange som får baby innen kort tid etterpå.Britney ventet iallefall ikke lenge....

Mener å huske det bør ventes pga arret, men trodde helst det var pga faren for at det kan revne, men er ikke sikker, altså.

Hei! Jeg ble gravid rundt 3 mnd etter hastesnitt, og er nå 26 uker på vei. Jeg vet at mange anbefaler at man venter to år etter snittet, men i følge min lege og jordmor er det ingen ting i veien for å bli gravid igjen med en gang.. Jeg har hittil hatt et veldig greit svangerskap, og har ikke merket noe til f.eks. smerter i arret.

Jeg tok hastesnitt med min første, og fikk nummer to nå i mars. Fikk ikke høre noe om å vente så jeg tenkte ikke på det jeg! Ble gravid da første var 8 mnd. Det er akkurat 1 1/2 år mellom. Fødte helt normalt, med nr 2. De sa at de ville være obs dersom fødselen ble veldig lang og hard. Fødselen varte i 12 timer (fra 3cm åpning da jeg kom til sykehuset) men det ble likevel ikke snakket noe om revning ol. og ikke tatt spesielle hensyn. Var kanskje hvis barnet ble sittende fast eller noe de mente med hard fødsel...?

Svangerskapet gikk også helt fint. Litt vondt i arret før magen kom over det . Kjente det også når magen sank på slutten. Men ikke ille altså!

Jordmor sa forresten at hun hadde vært med på fødsel der det bare var 1 år mellom KS og vanlig og det gikk helt fint.

Lykke til med nummer 2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...