Gå til innhold

Noen med erfaringer med "mei tai"??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg dytter litt på denne, jeg.. Takk til dere som har svart!

Jeg har et sjal fra før av som jeg er veldig fornøyd med, men synes det tar litt lang tid å ta av og på! Ønsker noe som er litt enklere...

Jeg har babybjørn også, men er ikke fornøyd.. Synes berta henger og slenger i den..

Hva er bra med Mei tai??

Ta en titt på www.tettinntil.com. Der står det som er verdt å vite.

Jeg har forresten et halvt dusin mei taier selv, og bruker dem masse. Jeg foretrekker sjal på magen, og mei tai på ryggen. Hva som er bra med mei tai? Alt i grunnen. De dekker behovet for å ha noe komfortabelt og praktisk å bære i. De er vakre. Kjøp deg en mei tai, du.

Annonse

I mei tai kan man bære fra nyfødt til 3-4 år (til ungen ikke vil bæres lengre). Det er kun en treningssak å få dem på ryggen. I starten tar man babyen på ryggen når man f.eks. sitter over en sofa eller seng, eller bøyer seg ned på huk over en matte, osv. Det er ikke så vanlig å bære på ryggen før babyen er 5-6 måneder gammel.

Hei!

Min erfaring med Mei Tai er at barnet mitt er 4,5 mnd.er. og jeg synes hun er for liten til å bruke den (til tross for at hun er stor for alderen!).

Problemet er at jeg ikke tror det finnes noen god måte å ha henne fremovervendt på magen på, og det er det eneste jenta mi godtar om dagen. Derfor måtte jeg kjøpe en babybjørn i tillegg til nettopp dette. Håper imidlertid mei tai vil bli bedre etter hvert når hun kan sitte på ryggen, som en lett og liten bæremeis.

Lykke til med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...