Gå til innhold

Vann istedet for melk i maisgrøt???

Anbefalte innlegg

Kjøpte maisgrøt idag. Poden er 5 måneder og vi skal etterhvert begynne med litt grøt i tillegg til puppen. På pakken stor det at man skulle blande i mm eller mme.. Kan man ikke blande med vann som man kan med havregrøt??? Har og hørt at man bør begynne med maisgrøt før havregrøt.. Stemmer dette? Og eventuelt hvorfor?? Stod fra 4 måneder på begge pakkene.. Anyone?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5336086-vann-istedet-for-melk-i-maisgr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På all grauten guten vår har fått har det stått at den skal blandast 50/50 med vatn og melk. Men sidan han uansett fåt pupp før, under eller etter måltidet droppar vi melka og blandar berre med vatn. Det går heilt fint det. Det viktigaste er jo at han får i seg melk, det er det same om melka kjem frå grauten eller puppen.

Går ut ifra at det er 4 mnd. grøtene fra Nestle du spør om.

Ris- og maisgrøten fra Nestle inneholder ikke MME så derfor må du blande med melk for å få et fullverdig måltid. (Kjøp en pakke MME hvis du ikke har fryser'n full av MM.)

Havregrøten fra Nestle inneholder MME så den skal bare blandes med vann.

Havre inneholder gluten og det er greit å introdusere glutenfri grøt først.

Takker for svar:) Nestle jeg har kjøpt ja. Får man kjøpt andre merker med maisgrøt som allerede er tilsatt MME? Har ikke pumpet noe ekstra melk jeg og lagret.. (Får det ikke til med den ekle pumpa..)

Det må vel være lettere å bare blande med vann.. Bør han eventuelt få smake MME først dersom jeg skal blande med det for se om han får magevondt av den?? Eneste han har fått utenom puppen er kokt vann på flaske. Ble introdusert for han i går og han syns det var kjempegøy å spise/drikke av flasken:) Skjønte det jo ikke helt da, men han frøste, lo og svelga litt.. Greit nå når det er så fryktelig varmt ute:) Fikk i seg 10 ml tror jeg:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...