Gå til innhold

Hjelp!!jeg vil være først og best!

Anbefalte innlegg

jeg har en 5 åring som totalt overkjører sine venniner i perioder..hun skal konkurere om det meste,skal alltid være fremst,først og best og får hun ikke viljen sin kommer hun "tull-skrikende"hjem og sladrer...veninnene hennes er nå begynt å sei seg lei av dette og jeg er redd hun kan miste sitt gode og trygge nettverk hvis hun fortsetter..jeg har forsøkt å snakke med henne og gitt henne beskjed om at hvis hun ikke slutter med dette får hun ikke fortsette med balletten til høsten...hva mener dere?er det rette måten å håndtere dette problemet på??gode råd mottas med takknemlighet!!

Fortsetter under...

Hmm.. ikke godt å si hvorfor hun har fått sånt behov for å være best. Kanskje hun føler hun ikke duger til vanlig? Kanskje det vil hjelpe om du roser henne masse på andre ting? Ville i hvert fall ikke truet med ballett eller andre ting som straff. Ville sagt som sant er at hvis hun holder på sånn med vennene sine så vil de kanskje ikke være sammen med henne mer. Ikke mange ting som svir så mye som akkurat det. Når vennene avviser henne eller lignende, kan du forklare at det er fordi de ikke liker hvordan hun behandler dem, da kanskje hun husker det neste gang hun får lyst til å oppføre seg sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...