Gå til innhold

Har et spm ang. fødselspenger fra lånekassen...

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, de regner med sommermånedene, dersom du har vært student før sommeren, og har søkt deg på et studie til høsten! Søk om vanlig lån+stipend til det kommende skoleåret, også sender du inn søknad om omgjøring til fødselsstipend når barnet har kommet til.

Jeg har søkt på lån/stipend allerede på nettet. Bare kryss av for at du venter barn dette skoleåret. Fikk etter noen dager tilsendt info om fødselsstipend, samt det aktuelle søknadsskjemaet jeg skal bruke nå jeg har født.

Det er helt riktig det Scindapsus sier! har sittet med dette de to siste dagene nå, og jeg har gjort likt! Snakka med lånekassa to ganger i dag og en gang i går! så lenge du har vært student før sommeren og melder deg opp til studie til høsten har du rett på fødselstipend! det er jo en helt super/utrolig ordning for oss, da!

Annonse

ja har lurt mye på dette jeg også har studert siden 2003/2004..men man får vell ikke søkt før man har begynt på skolen igjen? må man ikke levere det til skolen som de andre årene for at de skal skrive under og div på at du har kommet inn og går der eller er det andre regler nå? forvirret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...