mammaen til aug00&sept06 Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Har termin 21 september,og skolen begynner igjen 21 august. Tenkte da og begynne på skolen igjen,for så å ta seks uker permisjon når jeg får barnet i september,og ha med barnet på skolen når permisjonen er over. Vil jeg da fortsatt motta fødselstipend eller vil det da falle bort siden jeg studerer videre?!
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 ja du vil fortsatt mota fødselsstipendet.. det er ingen krav om at man må være hjemme.. Men hva slags skole går du på... siden du kan være borte i seks uker å så bare hoppe rett inn igjen? Blir vel litt mye fravær???
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Når man går i høyere utdanning er det sjelden krav til at man er tilstede i undervisning... Jeg trenger ikke sette en for på skolen utenom eksamen i alle fall, så lenge jeg leverer det som skal leveres til gitte tidsfrister.
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Da er det jo greit. på sykepleien der jeg gikk måtte jeg ta perm tidligere pga at jeg var borte i tre uker med sykemld.. Men det var jo pga praksis da.. å da var det ikke snakk om å fortsette på di neste eksamene og praksis periodene pga at jeg hadde mistete den ene! heldig du da.. at dere ikke har slike ting! da er det nok ikke noe problem:)
mammaen til aug00&sept06 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2006 Fraværet er greit får permisjon fra skolen. utdanner meg til å bli rørleggermester,så har mulighet til og ta en del ting som allmenfag og studierettningsfag over epost til lærerene.ellers er det en del praksis jeg går glipp av men siden jeg alt har jobbet et par år i yrket så har ikke dette noe si for meg. Så sikkert derfor fraværet går greit for min del. Men takk for svar,greit og vite at man kan velge.
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Det hørtes deilig ut med en slik skole ja:) hadde jeg vært like heldig.. men men.. tror den skolen min er ekstremt vanskelig i slike sitasjoner som min.. Så spennede din utdannelse hørtes ut da.. Moro å være rørlegger da:) kjener flere gutter som er det.. hvordan er det å være jente å være det?
mammaen til aug00&sept06 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2006 He he må jeg bare si da..... er både positivt og negativt,noen tror ikke jenter kan gjøre en slik jobb og har holdningen"jenter bør være hjemme å stelle huset" Mens andre synest det er veldig spennende å synest det er bra at jenter utdanne seg innen de mannsdominerte yrkene.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Samme her, blir (om jeg rekker det) sivilingeniør/master i informasjon- og kommunikasjonsteknologi neste sommer... nesten bare gutter i klassen! (Og på skolen for den saks skyld, er nesten bare ingeniørstudier der...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå