Gå til innhold

September: Smerter i halebeinet?

Anbefalte innlegg

Jeg får voldsomme smerter i halebeinet hvis jeg sitter lenge(særlig på litt harde underlag), tar sol og går litt lengre enn jeg pleier.. vondt å gå fordi smertene setter seg i hoftene og ofte nedover bena, slik at jeg blir stiv og må ta små skritt..:(

Idag var jeg i parken og satt en stund på et pledd på en gressplen, nå klarer jeg ikke løfte en liten bunke med bøker, fordi da gjør det ekstra vondt i halebeinet. Føles ut som det er veldig ømt og hovent.

smertene er som regel over neste dag.

Er dette bekkenløsning? flere som har det slik?

Er i uke 27+5, og har hatt det en stund nå, men virker som det blir verre jo lengre uti svangerskapet jeg kommer..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5333813-september-smerter-i-halebeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn som deg. Har store problemer med å reise meg hvis jeg har sittet for lenge på hardt underlag, og bilkjøring der jeg har liten mulighet for stillingsendring er helt forferdelig for halebenet. Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap også. Heldigvis ble det nesten helt bra kort tid etter fødselen. Legen sier at dette er en form for bekkenløsning. Hun anbefaler kiropraktor eller annen behandling etter fødselen hvis plagene ikke forsvinner.

Hai, har samme som deg, min lege sier og det er en form for bekkenløsning. Føles som om halebeient skal dele seg på midten!!

Jeg går til osteopat og det har virkning fra dagen etter. Forfærdelig vondt den dagen jeg har vært der, men kan da gå en uke eller to før det kommer tilbake... Har også vært i varmtvanns basseng og det fungerer også veldig bra.. Fikk det ganske tidlig, tror etter bare tre måneder og er i uke 29 nå.

• 2 uker senere...

Jeg også kjenner ubehag rundt halebenet, har ikke tenkt på om det blir værre av å sitte på hardt underlag. Det kommer og går, ikke like ille hver dag. Det gjør ikke direkte vondt hele tiden, men det at jeg stadig er redd for at det skal "hogge" til er det værste. I går skulle jeg legge fra meg to tunge bøker, stod med bena litt fra hverandre og strakk meg fram til bordet for å legge bøkene fra meg, da kjente jeg det veldig godt. Det er nok enkelte bevegelser som gjør det værre. Har hørt at man bør holde benene samlet når man reiser seg eller løfter ting (lettere sagt enn gjort å bøye seg med samlede ben, kommer ikke langt ned da).

Var til jordmor i dag, og hun sa det var en form for bekkenløsning, men at det forsvinner etter fødselen...håper da virkelig det, er ikke noe særlig godt..

hehe, nei er ikke bare bare å huske på at man skal holde bena samlet(feks når man går ut av bilen), jeg husker det nesten aldri..

Men hjelper på med et varmt godt bad, for dere som har badekar.

Hadde kjempevondt her en dag, og tok meg et bad.Føltes bedre etterpå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...