Gå til innhold

Tror jeg dropper firmafesten...


Pia79

Anbefalte innlegg

Da jeg va ca 11 uker på vei i begynnelsen av februar var jeg ute sammen med jobben. Jeg kjøpte alkoholfri øl og fikk den servert i ølglass og tenkte at nå var alt fryd og gammen. Men der var tydeligvis ei på jobben som hadde litt peiling på det der... Glasset var et nummer mindre enn halvliterglass så dette var jo alkoholfritt øl brølte ho ut så heile lokalet hørte det. Siden jeg er ganske nygift har jeg vært under lupa ei stund og alle har voktet og kommentert alle mulige "tegn" lenge... For deretter rope ho ut "Du er gravid!"" Jeg som ikke klarer å lyge vart helt stum... Det hører med til historia at jeg mista uka etter og det gikk plutselig rykte i bygda om at jeg var gravid. Jeg var sykmeldt en uke og de ansatte fikk vite grunnen. Nå er jeg heldigvis gravid på nytt i 5. uke. Og de ansatte følger fortsatt nøye med meg.... På slutten av uka er det firmafest der det blir servert alkohol igjen. Jeg vurderer faktisk å reise på slektbesøk(for å ha en grunn for å ikke komme) for å unngå spørsmål når jeg ikke drikker... De er så masete og jeg er så fryklelig dårlig til å lyve... De tar ikke mot unnskyldninger som pencillin o.l og mine foreldre bor så nært at jeg kan gå dit for å overnatte, noe jeg ofte gjør... Men alikevel plager det meg litt at jeg ikke går på den festen... Er nok altfor samvittighetsfull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg godt! Men - hvis du har lyst til å gå, tror jeg ikke de gjør samme brølern igjen, og du kan jo si at dere prøver.

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også hatt dette dilemmaet, og skal på sommeravslutning med jobben i morgen. Heldigvis skal vi ta med drikke selv, så dermed var jeg på polet og kjøpte 1 alkoholfri og 1 vin med alkholfri. Mange hvitviner har skrukorker, så nå har jeg byttet innhold og klar for morgendagen :-) Er kun i uke 5, og vil ikke at noen skal vite det ennå. Er også nygift, så mistanken kommer raskt om jeg ikke drikker... Krysser fingrene for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av redsel for aa miste at jeg ikke har lyst til aa dele nyheten enda med kolleger, og spesielt sjefen som jeg setter lite pris paa!

 

Det du kan gjoere er aa be bartenderen ha den alkoholfrie oella i et vanlig oelglass!?

Ellers kan du unne deg ett glass vin en sjelden gang, men det er hver og én som maa kjenne etter om man skal vaere total avholds eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår fullstendig godt at du helst vil droppe den firmafesten. Dra på slektstreff! Det er ikke bra for verken deg eller knøttet å stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lure vennegjengen på sist fest ved å ha alkoholfri vin over i alkoholdigvinflaske. Alle trodde jeg var passe brisen, for vimsete er jeg til vanlig og sammen med andre brisne blir jeg litt brisen selv:) Men denne gangen er det vanskligere. Det er utendørsfest der øl og vin står på bordet og gjerne noen shotterunder rundt bordet ut på kvelden... Så det blir å besøke slekt tror jeg... Det "passet" liksom bare denne helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...