Gå til innhold

Lakris?


Tulla84*Julian 15/2-07

Anbefalte innlegg

Synes jeg har hørt noe om at vi gravide ikke skal spise lakris..Er det sant? Jeg har nemlig spist masse de siste dagene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk beskjed av legen min å ikke spise det. for det gjorde så du fikk fort høyt blodtrykk og fort lavt etterpå. og det er ikke bra for deg eller bebisen. jeg hadde dilla på salt sild. sa dette til legen og da fikk jeg høre det altså. spiser fortsatt lakeris,men i mindre doser. spiser litt bare...

 

så ikke spis for mye lakris jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er som du sier med det høte blodtrykket. Men mitt blodtrykk har vert helt normalt hele veien. kan måle hjemme selv, så tror det går bra så lenge blodtrykket er bra, men ikke vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris har mange egenskaper - noen kjenner vi effekten av, andre ikke. Blant annet kan lakris virke lakserende, og kan øke blodtrykket.

 

For gravide mener jeg det er hysteri å kutte fullstendig ut lakris. Men det er selvsagt viktig å vise måtehold! Et annet aspekt er at mange gjerne har en lyst på SALT lakris - og vi må være litt forsiktige med salt siden det binder vannet i kroppen, og gravide gjerne er lettere utsatt for plager med vann-ansamlinger (ødem) enn andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...