Gå til innhold

Var dette en utredning? Hva nå???

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

En stund siden jeg har tittet innom nå...vært litt deppa...

Jeg er 38 år (39 i august) har 2 herlige unger på 7 og snart 4 år, og vi har ønsket oss og prøvd på nr. 3 siden nr. 2 kom til verden. Men så lett var det ikke gitt...

Sa fra til fastlegen min for et år siden om prøvingen, og at jeg lurte på utredning. Han mente det sikkert ordnet seg av seg selv, og at vi skulle ta sommeren til hjelp. Så vi tok både sommer, vinter og vår til hjelp, men ikke noe skjedde. I mai fikk jeg omsider time hos Kvinneklinikken, også med tanke på om jeg hadde endometriose. Møtte opp full av forventning.

Hun tok innvendig ultralyd på meg og sa at jeg hadde noen muskelknuter i livmoren, som kom med aldere, og som ikke forklarte at jeg ikke ble gravid. Hun fant ikke tegn på endometriose, og mente at plagene mine mest sannsynlig skyldes irritabel-tarm-syndrom som jeg har.

Likevel kunne det være endometriose, og jeg fikk vurdere selv om jeg ville ta en kikkhullsoperasjon. Isåfall ville jeg få en 5 måneders hormonkur etterpå som ville føles som overgangsalderen, før jeg kunne prøve å bli gravid igjen.

Det var ikke mulig å få hormonkur uten kikkhullsoperasjonen.

Så nå sitter jeg her da, og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre, og om dette stemmer?

Ikke noe testing av hormonnivå i blodet heller.

Og er dette eneste måten å få hormonkur på?

Har jeg vært på feil sted???

Hilsen en forvirret og fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5331723-var-dette-en-utredning-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sorgfri

Jeg har ikke vært til utredning enda, men det er flere her som har vært det, og som sikkert kan gi deg en del gode råd.

Men jeg skjønner veldig godt at du føler deg litt snytt, for den utredningen der virket veldig spinkel.

Du må jo få vite hva som skal skje videre om ikke annet. Få en oppfølging!

Jeg tror kanskje at private gynekologer vil gjøre en grundigere jobb. Men det svir selvfølgelig litt mer i lommeboka.

Men hva gjør man ikke...?!

Lykke til ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...