Gå til innhold

Vært til 1. behandling for KISS-syndrom... Noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Håper det vil bli bedre!!!

Jenta mi på 7 uker gulper ekstreme mengder (3 pysjamas-skift hver natt bla...) og har mye vondt i magen, så hun skriker masse. Slitsomt!!!I tillegg har hun favorittside og har hodet strekt veeldig bakover når hun ligger på siden.

Er sååå glad for at fysioterapeuten på helsestasjonen fant ut at det måtte være KISS, og kiropraktoren vi var hos i dag var heller ikke i tvil.

Men er det noen med erfaring på dette her? Vil hun sannsynligvis bli helt bra eller vil hun få noen problemer senere. har vært inne på div. forumer. Leste bla at noen forveksla det med ADHD og da ble jeg litt redd- hvorfor skal det kunne sammenlignes med det?

Fortsetter under...

HEi!

Dattern min har også fått konstatert KISS.Hun er ikke veldig sterkt rammet, men hadde en låsning i øverste nakkevirvler. Hun har allerede fårr 1 behandling. Før behandlingen så hun omtrent kun til en side, hun var veldig stiv i kroppen, veivet enormt mye med bein og armer og smilte omtrent aldri.Hun var også veldig vanskelig og legge om kveldene, hun bare skreik og skreik når vi la henne ned. Hun klarte omtrent ikke å ligge på magen uten å velve over til den ene siden.

Etter behandllingen synes jeg hun ble merkbart bedre! Hun virket som en mer fornøyd og roligere baby, begynte å smile myyye mer (sikkert fordi hun var mer tilfreds og ikke så anspent i kroppen), lettere å legge ned, og nå er det også lettere for henne å ligge på magen. Jeg merker en stor forbedring på henne!

De sier at det holder med kun en behandling for de fleste når de er så små, men man blir jo kalt inn for en sjekk. Skal faktisk på etterkontroll til manuell terapaut i morgen.

Jeg tror de symptomene som f.eks ADHD-lignende oppførsel , lese og skrivevansker, vanskelig balanse osv osv er hvis tilstanden forblir ubehandlet. Tror ikke du bør bekymre deg når de har oppdaget det nå og babyen får behandling! Store sjanser for at det retter seg!

Ønsker deg lykke til!

Så godt å høre! Hvor gammel er din da?

Da håper jeg det bedrer seg! Hun har faktisk sovet og skreket mye meindre siden vi kom hjem derfra, men tør ikke håpe på alfor mye ennå.

Lykke til med din også da :-)

Annonse

Så bra :o)

Er ikke bare bare for de små. Og det er ikke lett å finne ut av hva det er alltid! Pga ekstreme mengder gulp har vi vært til ultralyd av magen også. Vært mye styr. Men ikngen har nevnt dette før nå.

Jeg har en liten gutt på 7 mnd.med KISS,vi oppdaget Kiss da han var rundt 4-5 uker.

Vi har vært til beh.hos manuellterapaut og går mnd.til fysioterapaut.

Som sagt er han 7 mnd.og klart mye bedere,han klarer å snu hodet begge veier,ligger på magen bra,gulper svært lite og er for det meste i kjempe humør:)

Må få sagt at han er super aktiv,og sover fortsatt veldig lite på dagtid!

Det som er viktig i tiden fremover er at du gjør de øvelsene du har fått beskj.om av fysio.manuell eller kirop.de hjelper babyen raskere på veien til å bli frisk:)

Lykke til videre!!!

Jepp- er i gang med øvelser. Lærte nettopp opp sambo, så han kan øve litt med henne også.

Godt å høre at gutten din er bedre! Håper tulla her også responderer bra på behandling :o)

Lykke til til deg og!!!

Var på behandling da snuppen var nesten 9 mnd, han ble merkbart bedre med engand, han kunne sitte lengre uten å tippe over, sover nå til begge sider, før sov han bare til venstre og med strekk i nakken, gulper ikke så mye lengre, gla for at jeg endelig fikk hjelp, på helsestasjon var det endel uenigheter om at kiss egentlig var reel tilstand, fysioterapauten her tror ikke det:o(

Men disse øvelsene, det fikk ikke jeg...hvordan gjør du dem?

Litt vanskelig å forklare øvelsene uten og vise. Og øvelsene til min på 7 uker er sikkert annerledes enn de ville gitt til din på 9 mnd. kan jeg tenke meg.

Går ut på at kroppen skal komme i midtstilling. Bære henne foran på magen min, slik at hun sitter og titter med hodet ret fram- sittende stilling. Skal surre et tørkle rundt hodet hennes når hun ligger, slik at nesa peker rett frem, og trykke forsiktig på brystkassa. Nakken må være "lang", og det får man ved å legge noe nederst bak hodet.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...