Gå til innhold

Fostervannsprøve...

annri 71 Mamma til 3.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg er 35 år og gravid med 2.mann. Hadde en SA i februar og er 11 uker på vei i dag.

Var i et 50 årslag lørdag og der ble jeg fortalt at jeg burde ta en FP fordi jeg er 35 og mistet sist gang. Ble litt satt ut og tanken har plaget meg siden. Har ikke tenkt i de baner engang før lørdag. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Har time hos jordmor på sykehuset for kontroll neste mandag, og tenkte jeg skulle lufte det for henne.

For å være helt ærlig har jeg ikke mye lyst til å ta en sånn prøve.. Og ser ikke helt poenget med det heller.

Nå tviler jeg litt....

Hva er risikoen for at noe er feil? Har en sunn og frisk mann og en sunn og frisk 3 åring...

Noen som kan spre noen gode råd......?

Fortsetter under...

Hei. Kanskje greitt å begynne med tidlig ultralyd og blodprøve før du tar stilling til forstervannsprøve? Jeg har forstått det slik at en må søke medisinsk etisk råd (tror jeg det het) dersom en er yngre enn 38 år (dvs blir 38 før tremin) I følge informasjonen jeg har fått, er det vanlig å ta en slik spesiel ultralyd i uke 11-13. Ellers ligger det en del infomasjon om dette på SHdir under `publikasjoner`.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...