Gå til innhold

svangerskapsforgiftning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff det ordet høres helt grusomt ut. Vært hos jordmor i dag og hun vil følge nøye med meg nå for jeg har symptomer på overnevnte og må kanskje til nærmere undersøkelse på føden. Blir sykemeldt fra i morgen. er bare 18 dager til permisjon uansett,men hadde håpet å holde ut uten noen komplikasjoner. Har dårlig samvittighet for alt plutselig..at jeg har jobbet for mye, drukket brus, spist søtsaker og stresset med alt mulig. Ikke en god følelse og er ganske redd i tillegg.

Flere med lignende opplevelser?

(jeg har termin 26 juli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var til jordmor i dag og hadde høyt blodtrykk.Måtte komme tilbake på torsdag for ny sjekk.Så ligger visst i faresonen for å få det jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og samme med meg... fler ei samme båt:) ;(

Var hos JM på fredag og må tilbake i dag pga dette. Hadde svangerskapsforgifting ved siste graviditet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt bedt om å ta det helt med ro. Prøver å tenke positive tanker, men syns det er ekkelt å tenke på at man er i faresonen. Dårlig samvittighet for å ha stresset og ikke lyttet til kroppens signaler....men må vel bare være flink de siste ukene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat blitt sendt videre til føden nå pga fare for svangerskapsforgiftning. Skal på videre oppfølging til uka. Noen som vet hva prosedyrene er? Om man skulle ha det, hva gjør de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig..hvor høyt var blodtrykket ditt da? hva er høyt liksom?

Håper det bedrer seg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare fått beskjed om å ta det helt med ro og ringe føden om jeg skulle få synsforstyrrelser, bli kvalm eller kjenne at blodtrykket stiger...har vært ofte hos jordmor de siste to ukene pga dette. Prøver åikke tenke på at det kan bli forgiftning,bare fokusere på å ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger, har vertfall ikke kommet pga at jeg har stappet i meg sukkerting iallefall..

jeg har jobbet og holdt på som vanlig, fått beskjed om å kvile og ikke stresse, men det er jo så enkelt i praksis.

har gått bra begge gangene, første gangen fikk jeg time på skehuset 6 dager over termin for å diskutere igangsetting, men riene begynte 3 timer før avtalt tid:) andre gangen skjedde det ingenting, gutten kom 2 dager før termin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blodtrykk 120/90 da jeg var der (Har ligget på 100/75 hele svangerskapet, så dette er høyt). Har også hatt litt synsforstyrrelser og mye vann i kroppen. Blir greit å få det sjekket opp, blir jo litt skremt når man blir sendt på sykehuset for oppfølging. Er veldig spent på hva de gjør med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på 100/70 og 95/60 de siste månedene av svangerskapet. Da jeg ble sykemeldt lå b.trykket på 120/80. Jordmor og lege mente sa at trykket i seg selv ikke var høyt men at det var litt skummet at det plutselig var så høyt i fht tidligere. I tillegg til synsforst. og svimmelhet ble det nevnt sv.skapsforg. Ekkelt. Men nå etter et par ukers hvile (har trappa ned kraftig på tempoet) føles ting bedre;) nå er trykket stabilt igjen og ikke mer svimmel eller synsforstyrrret...babyen er aktiv og vokser godt der inne og jeg føler meg snart klar...har ikke termin før 26.juli så det kan enda bli venting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også Termin 26Juli.. :)

jeg hadde høyt blodtrykk å protein i urin.. men var til jordmor i dag å nå vart alt borte! blodtrykket hadde gått ned å urinen var grei :)

 

så vi får bare ta d med ro de siste ukene så går d vell greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...