Gå til innhold

Hvor mye sover barna deres om dagen ved 4-mndrs alder?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ei lita jente i februar, og de første to-tre månedene sov hun laaaange dubber på 3-4 timer to ganger om dagen. De siste to-tre ukene har hun imidlertid kun sovet halvtimer om gangen. Hun sover vanligvis fra ca 20.30-08.00, med to amminger ca 03.00 og 06.00. I løpet av dagen har hun så tre halvtimers dubber med 2-3 timer imellom og det er alt!!! Syns det er veeeldig lite med 1,5 times søvn på dagtid for en unge på 4 måneder! Har tre unger fra før og ingen av dem hadde så lite behov for søvn. Hun er blid og fornøyd når hun våkner etter halvtimene sine og virker uthvilt, men utpå ettermiddagen merker jeg at hun er surrete og virker trøtt. Men uansett når på dagen jeg legger henne, sover hun kun 30, maks 40 minutter. Hadde vært artig å høre hvordan dere andre har det!

Fortsetter under...

Vesla her har gjort akkurat det samme som din hun da=) Hun pleide aa sove gode dupper paa dagen, men naa er det 20 til 30 min her og der. Slitsomt til tider synes jeg siden hun liker aa blir baert rundt av mamma til hun sovner. Men hun sover masse om natten da saa jeg kan nok ikke klage. Fra neste maaned skal jeg proeve og legge henne ned til litt faste tider paa dagen og se om hun sovner. Kan ta med at de dagene jeg er ute paa shopping eller maa paa butikken sover hun masse siden hun er i Baby Bjornen og blir bysset. Da sover hun nesten hele dagen.

Her er det omvendt... Min gutt 4,5 mnd sov så å si ikke i det hele tatt på dagen i begynnelsen. Nå har han 2-3 blunder i løpet av dagen. De er sjelden på under 45 min.

Oftest har han en lang en på formiddagen (idag 2,5 timer), og så en times lur på ettermiddagen (ca. 15-16, men d varierer)

Jeg har ikke lagt ham til faste tider, men bare når jeg merker han er trøtt og sliten..

Høres ut som det er flere som opplever det samme som meg! Jeg prøvde forresten å legge vesla inne midt på dagen i går (hun har sovet mest ute i vogna), og da sov hun først en halvtime, våknet og pludret litt, sovnet igjen og sov 1,5 time til :-) Håper hun har tenkt å gjøre det i dag også :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...