Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Har tenkt litt på å ta 3D ultralyd. Men åssen er dette når man har litt "spekk" på magen fra før av? Noen med erfaring??
Gjest Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 har tatt 3d ul jeg, og jeg har masse "spekk" på magen.. Gikk helt fint det:o)
*Niima* Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Jada, her er det nok av spekk på magen, og vi var på 3D ultralyd i uke 29. Helt greie bilder, fikk ikke beskjed om at "spekket" hadde noen stor innvirkning på bildekvalitet. Derimot lå snuppa med begge hendene foran fjeset og virkelig koooste seg! Litt sjenert kanskje? Kjempefin opplevelse og kan anbefales selv om man har litt ekstra polstring ;o)
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Hei Hei, vi har lyst til å ta 3D ul, vi ska ha tvillinga. Mått dokk betal for d, å eventuelt kor my?
mammantilmons :) Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Hei morHege! 3d ultralyd kan virkelig anbefales Og det er sikkert en enda større opplevelse når du har tvillinger inne i magen 3d ultralyd er noe man vanligvis må bestille privat. Noen sykehus tilbyr det samtidig som den vanlige kontrollen i uke 19 vet jeg, men det anbefales å ta 3d ultralyd mellom uke 28 og 32 eller noe sånn. Da ser man babyen best. Det er desverre ikke så mange steder i landet man får utført dette, men jeg vet hvertfall om Mjøskirurgene på Gjøvik (900 kroner), Majorstuaklinikken (1500 kroner) og Nøtterøyklinikken (men der vet jeg ikke hvor mye det koster annet enn at det er billigere enn de to andre). Det er stadig spm om dette inne på skravlesiden, men jeg tror ikke det er så mange flere steder som tilbyr det... Lykke til
hali er stolt tvillingmor Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 Har ikke tatt det selv, men har hørt at man må betale dobbelt på Majorstuaklinikken hvis man har tvillinger.
VibekeJ Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 Hei. Jeg bor i sverige, og hørte derfor med to klinikker i danmark som utfører 3D ul. Der fikk jeg beskjed om at jeg var for tjukk for en 3d ul. Bildene ville blitt så uklare at det ikke var forsøket verdt. Kan jeg derfor få spørre hva dere veide når dere tok 3D ul? Er litt "spekk" ok...men hvor går grensen oppad? Noen som vet? En annen ting...er utstyret dem bruker forskjellig fra usa? Jeg mener, der er det jo veldig mange svært overvektige gravide. Og jeg har da sett amerikanske legeprogram hvor meget store kvinner får se kjempefine bilder av bebisen i magen.
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 Prøvde oss i uke 28, men fikk ingen ordentlige bilder, av 2 grunner: 1: Morkaka ligger på livmorens fremre vegg 2: Mye flesk vanskeliggjør 3d-UL.. Jeg får også noe utydelige bilder ved vanlig 2d-UL..
Mamman til C og M Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Jeg tok 3D i går på Gjøvik. For en opplevelse! Ikke minst på grunn av en fantastisk lege med verdens kuleste latter...hehe... Jeg er SVÆR, men har ikke mest flesk på magen akkurat. Uansett nevnte han ikke vekten min med et eneste ord. Har lagt ut 2 av bildene under nicket mitt.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Hm.. mange som hette Heidi der gitt.. Noe mer konkret?
Mamman til C og M Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 Hehe... inne i hodet mitt hadde jeg lagt de ut under nicket mitt, men ser nå at de ligger under Heidi Johannessen..sorry...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 3D UL koster mellom 1200-1500 vist jeg ikke tar helt feil. Har kjempe lyst, men har ik råd til det.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 jeg var på 3D ul når jeg var i uke 30, jeg betalte 600kr + DVD av ul bor i larvik jeg da, på nøtterøy koster det 800kr har jeg hørt og i oslo 1200kr men ca 2000kr om man hadde tvillinger :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå