Gå til innhold

Ned i vekt etter fødsel.... Må bare få ut litt frustrasjon.....

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en liten gutt (stor gutt.....4220 g) for 7 uker siden... Jeg veide rundt 58-59 kilo da jeg ble gravid, og la på meg ca. 20 kilo under svangerskapet. Dette plaget meg ikke i det hele tatt, da jeg spiste sunt og trente gjennom hele svangerskapet.

MEN nå i ettertid plager disse ekstra kiloene meg virkelig.... Den første uka raste jo kiloene av, men så var det bom stopp. (Gikk ned ca. 11 kilo første uka...) De siste 4-5 ukene har vekta stått på nøyaktig det samme, og jeg skjønner det ikke.... "Alle" sier jo at man går ned i vekt når man ammer.... Men det gjelder ikke i mitt tifelle.... Jeg går tur med vogna hver dag, og selv om jeg prøver, er det ikke alltid jeg får spist så ofte iløpet av dagen. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor vekta har stoppet, når jeg ammer, går tur, og ikke spiser mye i det hele tatt...... Noen som har samme "problem" ???

Har fremdeles en god "kul" på magen (hvertfall iforhold til hva jeg er vant med....) så jeg må gå med vide t-skjorter osv. fordi JEG ikke føler meg vel med denne kulen..... Er det bare jeg som er utålmodig ???

Setter stor pris på andres erfaring på dette området.

Fortsetter under...

Hos mange vil ikke fette "slippe" når man ammer, og går derfor ikke ned i vekt før man slutter med amminga. Kroppen tviholder på fettet, for babyens skyld rett og slett. Kjenner mange som dette stemmer på.

Hos meg var det også slik på en måte. Det er først nå, som jenta mi er blitt nesten 6 mnd, at jeg har begynt å gå ned. Det er spesielt de første mnd kroppen holder på fettet.

Lykke til! Vet hvordan du har det:)

7 uker er ikke så lenge. Skjønner at du er utålmodig men det kan ta noen måneder før man er tilbake i form. Som regel så raser en del kilo av den første tiden, for så så ha noen kilo å sloss med. Det er helt normalt og du er ikke alene. Hvis du fortsetter med å gå tur og spise sunt så ordner det seg nok skal du se. Magen trenger ofte litt ekstra trim for å bli seg selv igjen for musklene og huden har jo vært litt flyttet på. Lykke til, og smør deg med tålmodighet, selv om det kan vøre vanskelig :)

Tusen takk.... Er skikkelig frustrert over dette, fordi jeg er ikke vant med å ha "mage", og under graviditeten var det liksom helt greit, men nå når babyen er født, plager det meg mer enn jeg hadde trodd.... Var nok ikke forberedt på at kulen på magen skulle være der så lenge nei....

Også gjør det jo ikke saken noe bedre at jeg har venninner som har hatt flat mage kun få uker etter fødselen..... sukk...... Så når jeg prøver å snakke med dem, klarer de ikke forestille seg hva jeg snakker om..... Får vel bare smøre meg med tålmodighet, også forberede meg på en sommer med vide klær.... hehe....

Takk til deg også :-) Neida, 7 uker er jo ikke så lenge..... men hadde enda vekta gått sakte men sikkert nedover, skulle jeg vært fornøyd... Men den står stille...... jeg har alltid trent mye, men har selvf. ikke kommet i gang med treningen enda, annet enn at jeg går tur. Så jeg må kanskje komme i gang med litt annen trening enn bare gå-turer...

jeg gikk også masse ned i vekt helt til jenta mi var rundt 6-7 uker gammel, da stoppet det opp. men så når hun ble nesten 3 månder begynte det igjen.

virket nesten som kroppen måtte ta seg litt igjen. itillegg skal du være glad du ikke går for fort ned, jeg har rast i de siste uken og nå har jeg nesten ikke melk igjen:-( og jeg har hatt mye hele tiden!!!

å forresten spist jevnt og regelmessig ellers så stopper du opp forbrenningen!

husk kroppen brukte 9 månder på å bli slik, da er det jo nesten bare rettferdig at du gir den 9 månder til å bli "normal" igjen;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...