Gå til innhold

Til dere menn som svarer på innlegg..

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er kjempefint og se at det finnes menn som engasjerer seg og faktisk synes det er interessant med oss gravide damer - for jeg regner med at det er derfor dere bruker disse sidene.

Men jeg har lyst til å komme med en aldri så liten oppfordring - og det er at jeg syns dere skal forstå at dere kan faktisk aldri kan klare å forstå hvordan det er å være gravid, hormonell, utilpass, ja alt en graviditet kan innebære.

Vi kan skrive et innlegg som kanskje virker snodig, og enda snodigere kan det virke på dere at vi faktisk støtter og oppmuntrer hverandre omtrent uansett hva temaet er - og her er hemmeligheten; vi skjønner at det hovedinnlegger trenger faktisk er litt støtte og oppmuntring, en psykisk greie som vi damer instinktivt vet.

Jeg syns det er helt greit å ha andre meninger, og det er lov å gi uttrykk for dem, men det er ikke noe vits i å utbrodere dem til det sinnsyke - det lager bare vonde følelser. Ikke minst ovenfor dem som lufter sine kvaler her inne. Det finnes nok av dårlig samvittighet for om vi gjør alt riktig, og de aller fleste av oss prøver å stagge galloperende hormoner og irrasjonelle tanker. Og da kommer jeg tilbake til kjernen i innlegget mitt igjen: Det vi i tillegg til praktisk info bruker forumet til, er å lufte tankene og få bekreftelse på at vi ikke er "gale".

Så værsåsnill og ikke bruk dette forumet til å kjefte, eller peke dømmende fingre i alle retninger - det er faktisk det siste vi trenger i denne tiden. Vi trenger omtanke og et sted hvor vi kan bare være gravide og irrasjonelle så mye vi orker - jeg har ofte gått inn på disse sidene med en god del frustrasjon og kommet ut igjen som en ny jente :o)

Jeg vil gjerne lese innlegg med forskjellige syn, og jeg liker en saklig diskusjon, men noen svar på innlegg har vært direkte støtende for min del. Jeg vil heller ikke "jage vekk" noen fra forumet, men jeg håper det går an å tenke to ganger før man trykker på lagre-knappen - eller ikke trykke på den i det hele tatt..

Fortsetter under...

Jeg er mye her på disse siden og ser masse nyttig og masse dumme ting. Men summe sumarum er det den beste siden og helt topp. Det vil altid være noen dumme svar eller noen dumme spørsmål. Noen som kanskje svare litt for skarpt og noen som slenger rundt seg med frustrasjon. Men det er jo derfor dette er til. Så når vi leser her så må vi ta ting med en "klype salt". Men det er godt å høre at en får oppbekking på det man spør om. Det er også veldig riktig at vi menn ikke kan helt vite hva dere gjennomgår. Og en hyllest til alle dere kvinner, dere er flinke!!! Og jeg er stolt av at dere er til. Min kjære også, selv om vi noen ganger er uenige. Men uenighet her en tendens til og overgå enighet. Og vi tygger på slike ting litt lengere. Jeg er personlig veldig glad for at denne siden finnes. Det er flere som er gravide enn sammboeren, og en veninne av henne. Så det veninnen gjør, ikke altid "er det alle gjør".

Jepp, akkurat det jeg mener ;o) Et flott innlegg forresten, jeg vil ikke støte noen og jeg oppmuntrer ALLE pappa'er til å engasjere seg som du og andre menn her inne gjør! Og at vi kanskje har "godt av "et par råd i fornuftens navn sier jeg heller ingenting på - men det har skjedd at det har kommet meninger formulert på en så sinnsyk måte som både jeg og andre har reagert skikkelig på.

Gratulere så mue med gutten i vente, regner med at du gleder deg minst like mye som samboeren gleder seg til gutten vår :o) Hehe, kanskje du har begynt å lese tipperesultatene for magen du og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...