Gå til innhold

Er det naivt å tro at man kan klare å bli gravid første EL etter SA?


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Jeg bare spør. Hadde SA 1 juni - og klarer ikke helt å slippe tanken på å ikke være gravid lengre. Vil gjerne terste positivt igjen så fort så mulig - men vil ikke stresse med det heller (for da går det ikke!)....

Skal ta EL-tester for timingen sin skyld. Men er det noen vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei venninne som hadde SA i januar, og ho rakk ikke få tilbake mensen før spira satt på nytt....Nå er ho i uke 18 og alt står bra til:o)

Prøv å ikke tenk så mye på prøving, kos dere masse istedenfor;o) Man har visst mye lettere for å bli gravid rett etter en SA sies det....

 

Masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde SA sa legen til meg at det var veldig enkelt å bli gravid på første EL, men at han ville anbefale meg å vente til neste EL etter der igjen. Grunnen til dette er fordi at etter kroppen har skilt ut det befruktede egget, så trenger den tid på å hele seg igjen.

Er godt mulig at svangerskapet kan bli vellykket på første EL etterSA, slik som du "Prinsen og jeg" forteller ;) Men jeg tok ingen sjanse...

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trist å høre om din SA., og hvis det er en bitte, bitte liten trøst så er vi i samme båt, jeg hadde SA 28. mai. Jeg vil også veldig gjerne bli gravid igjen med engang, men legen sa at man burde ha en mens før man begynte prøvingen. Det er forsåvidt greit, men vi har ikke tenkt å bruke kondom når jeg igjen får eggløsning. Forresten hvis alt fungerer normalt burde jeg hatt det nå.

 

Hvis du føler for å ta EL-tester, så gjør det. Lykke til ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å "prate" med en som er i samme båt...

Brukte dere lang tid på denne graviditeten? Vi hadde 2 års prøving bak oss så jeg synes det begynner å drøye på og mener at det å "vente" en måned nå blir å vente 1 mnd for mye. Men jeg vil ikke være besatt av tanken - det har motsatt virkning. Det vet jeg...

Men jeg vil i hvertfall benytte sjansen...

Kan du ikke fortelle meg hvordan det går med deg? Skal du teste EL eller vet du når den kommer?. Legen sa at etter en SA tar det normalt fra 4-6 uker før man kan forvente neste mens. Håper det blir 4. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt si at vi brukte lang tid på å bli gravid, 18 år!!! Tror ikke at det er så veldig mange her på forumet som slår den rekorden. Jeg håper bare at det ikke går nye 18 år før det skjer igjen, for da er jeg nemlig 60 ;-(

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med temperaturmålinger eller EL-tester, jeg syns det blir for stressende, og stress er det siste vi trenger akkurat nå. Har for en uke siden begynt å kjenne på livmortappen, syns det er spennende å bli bedre kjent med egen kropp på den måten. Hvis du vil lese mer om det finner du det på www.snartgravid.com og www.pernille.info

 

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg ble gravid rett etter SA, ingen mens imellom. Er i dag 18+0

Så kjør på, legen sa til meg at man kunne lettere blir gravid tidlig etter SA.

 

Lykke til, og håper virkelig du får beholde den lille neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år. Wow. Det står det respekt av - var dette da prøverør eller? Hva er feil eller er det uforklarlig barnløshet? Urettferdig det der med at noen blir gravide bare de snur seg i senga, men vi bruker år og dag (spes. deg!). Håper du lykkes igjen snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøre på. Bare jeg vet sånn ca. når EL kommer....Hvor lenge etter SA`en testet du positivt? Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs - dette er svar til Elina 64.

 

En ting til: jeg har brukt å kjenne på livmortappen jkeg også, men den gjør meg bare usikker. Synes ELtest er best, så vet jeg akkurat og jeg slapper bedre av når jeg slipper denne pliktsexen...Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tinna, dette var ikke prøverør. Det gjennomgikk jeg for 12-13 år siden, uten å bli gravid. Som det sto i legens papirer, spontant gravid! Jeg ventet på mensen, for den kommer vanligvis i helgene, det gikk tre helger over tida, og jeg var helt sikker på at nå har den hoppet over en mens. Min alder tilsier jo at det kan skje, er 42 år. At jeg var gravid var ikke i mine tanker engang, men for sikkerhets skyld tok jeg en test, og det utrolige hadde skjedd, jeg var gravid. Min kjære og jeg gikk i en rus av lykke i 3 uker, til jeg aborterte 9+1.

 

I følge legene så feiler det meg ingen ting, alt er som det skal være, det samme med min nåværende kjære. Jeg har levd med dette i så mange år og kan ikke annet enn å ta det med ro. Hvis det er meningen at jeg skal bli mor, ja da blir jeg vel det en dag, hvis ikke for jeg forsette med å være bare tante.

 

Kos deg i sommervarmen, ihvertfall hvis du bor på østlandet

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid igjen med en gang etter sa, og er nå i min 10 uke...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har en svigrinne som datt på bakken , rett på rumpe fra kun 1 1/2 til 2 meters høyde. Hun begynte å blø skikkelig og legen konkluderte med at embryoet tålte ikke det. Hun var kun få uker på vei. Hun mistet det barnet. 'Dette var rundt 14.feb.

 

Hun fikk en velskapt sønn 28 desember, det også var 14 dager på overtid, altså hun hadde termin i midten av des.

 

Til tross for at det var ikke en SA men en traume som legen kalte det, hadde hun så masse hormoner i kroppen, at hun ble gravid igjen i løpet av et par uker omtrent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...