Gå til innhold

No more dundersalt for me :D


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

ENDELIG!!!!! Kvalmen har så smått begynt å gi seg.... o lykke, o glede! Endelig kan jeg legge vekk dundersalt-posene og få et vanlig kosthold igjen! Og være frisk og pen istedet for grønn i ansiktet på jobb... Er i uke 12 nå, og nyter livet OG graviditeten 150% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de kommer nok til å merke en kraftig nedgang i salgstallene i Trondheim antar jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig termin 8.jan. Var hos legen på torsdag, han insisterte på at jeg kommer til å ligge på føden i romjula/nyttårshelga... men han var fremdeles litt usikker på nøyaktig termin, så jeg har satt 2.januar for å ha noe å forholde meg til. Får to ordinære UL faktisk! en i uke 16 og en i uke 18. For å være sikker på at vi får satt en mer nøyaktig termin. Spennende :)

 

Skal forresten på første jordmorkontroll om ei uke (da er jeg 12+1). Ringte til nystedet og lurte på når jeg skulle bestille time, og hun ville ha meg inn så fort som mulig så vi fikk satt igang prosessen. Hørtes supertrivelig ut, nordlending, like før pensjonsalder, jordmor av den gode gamle skolen, steintøff. Høres ut som ei jeg kan like :) Gleder meg virkelig!

 

Idag er forøvrig første dag i 2.5 mnd uten mannen min... sukk... vi skal jo være sammen hver helg, men det blir nok litt tungt å være karlaus i ukene framover. jaja, det er jo bare for en overgangsperiode...

 

Er du hjemme fra grønland eller har du kapret en internettkafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem før planen siden poden har vært sjuk det meste av tiden jeg var borte, godt å være hjemme da. Men fikk sett isfjell og moskus og spist masse rart som statens ernæringsråd sikkert fraråder... Flott tur! men brr, kaldt, det var vel +2 sånn jevnt over. Blir så kald når jeg er gravid, så det var ikke noe særlig - gikk rundt med to ullgensere det meste av tiden!

 

Kos at du likte jordmoren - det er så viktig! Må kanskje ringe jordmor her, men skal være på noen møtegreier resetn av uka, så det er liksom så lett å utsette det. Er jo bare 7+4, så jeg har god tid! Kan jo ikke helt tro at jeg virkelig er gravid igjen uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei litt samme følelsen her egentlig... magen har kommet allerede så jeg har begynt å skjønne at jeg faktisk er gravid. Vi skulle jo egentlig ikke prøve å bli gravide igjen før utpå høsten en gang... Jeg hadde jo egentlig tenkt å vente med jordmortimer til jeg flytter i september en gang, men hun insisterte på å treffe meg, så da så :)

 

Synd at du måtte avbryte turen, håper alt går bra med lillemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det fortsetter å funke med JM, det er så viktig å like den man går til... Har tenkt å droppe legen helt denne gangen (ond plan) så lenge alt går som det skal, har en herlig fastlege men graviditet stresser ham litt! Da er det bedre å gå til damene her som bare utstråler trygghet og får meg til å flire og slappe av. Burde kanskj eta meg en tur, går jo og kjenner på magen hele tiden, mener å huske at jeg burde begynne å kunne kjenne livmoren på denne tiden? Men kanskje bare magemusklene mine fortsatt er for slappe... Skal i alle fall kjøpe meg nye jeans denne uka - se om jeg finner noen umoderne med skikkelig lavt liv:) Hadde verdens beste forrige gang, men de revnet desverre til slutt (*snufs*) - den helllige gral er jo graviditetsjeans som får deg til å se ut som at du er slank og har sprettrumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fjerne rykter om at det skal eksistere slike bukser ja.... men spørs om det fins store nok til den svære rumpa mi, hehe :)

 

Var innom H&M i lunsjen og kjøpte ei bukse, svart, knekort, stretch med deilig strikk over en mage som har poppa alvorlig fram den siste uka. Vi holder på å skifte uniformer for tida, men det er jo lite vits for meg å være med på den prosessen... jeg skaffer meg ei svart bukse og et par skjørt og noen topper i riktig farge, jeg skal skikkelig stråle gravide vibber denne sommeren og riktig kose meg!!! mohahhaaaa!!!

 

ps: ingen grunn til å gå til kontroller hos en stressa fastlege når det fins folk som faktisk er UTDANNET og har laaang erfaring i dette med graviditet og slikt. Jordmødre, heter de. Det er det ikke alle leger som er klar over virker det som. Legen trenger du egentlig kun hvis det skal skrives ut sykemelding eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var de buksene jeg fant - en stund hadde jeg de perfekte jeans... Skal ta dem med til en systue eller noe og høre om de kan lappes, selv om jeg vel ikke har brukt bukser med lapp i baken siden 1991. Og som sagt investere i de laveste jeans som kan oppdrives i Bodø!

Nå skal jeg ta en tidlig "kveld" og hente min elskede sønn i barnehagen så vi får litt kosetid sammen før jeg skal av gårde igjen i morgen - heldigvis er det bare ut uka. Så skal jeg ikke reise fra tassen igjen før i september, takk og pris! Himmel så housebound jeg er blitt etter at han kom, lurer på hvordan dét blir med en liten til i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kose deg og nyte livet :) Personlig så syns jeg det er litt godt å være "housebound" som du sier. Satt igår og mimra med mannen og fetteren min om hvordan det var å være 16 og hele tiden jage framover mot neste fest, neste skoleprøve, kjærester, gutter, venninner, drikking, klær, sminke.... pjuh! Syns det er fantastisk jeg, å ha deilige ettermiddager hjemme med mann og barn og nyte tilværelsen :) Og herregud som jeg gleder meg til å gå hjemme med knøttet som kommer i januar!!!!!!! Forrige gang var det rett tilbake til fulltidsstudier etter ca 5mnd - da flytta vi til tyskland og jeg gikk på uni der. Denne gangen derimot, skal det være bare meg og ungene mine (og kallen da, hehe) i 10 herlige måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på det... Er så utrolig glad jeg ikke er 16 år! TIl og med 32 (det dobbelte, himmel...) kjennes inmari ålreit innimellom. At man overlever!

 

ha en bra kveld med mann og barn og mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme til deg :)

 

ps jeg har ikke mannen tilgjengelig nå vettu - blir gressenke i ukedagene de nærmeste 2.5 mnd.... men jeg og lillejenta skal kose oss ute i det fantastiske været, bygge hytte på verandaen og spise is! hihi... jeg elsker å være mamma, har så mange gode unnskyldninger til å være barnslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det. Og jeg (onde kvinne) er fortsatt litt stressa over å faktisk _ha_ mannen hjemme, det er jeg jo ikke vant til! is hørtes ut som plan alfa på vei hjem, nå _skal_ jeg gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...