Gå til innhold

Tips mot hemmorider?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp duphalac eller laktulose på apoteket for å regulere tarmen (inntas flytende), og kjøp en salve som du kan smøre på (fås også reseptfritt på apoteket, men jeg har glemt hva den heter, spør dem der!).

Hvis du får hemmorider før du har født, kan jeg love deg at det blir mye værre av å føde, så det er viktig at du får gjort noe med det med en gang! jeg har veldig treg/hard mage, og har tatt duphalac gjennom nesten hele svangerskapet for å forebygge. Fikk hemmorider sist gang, var helt forferdelig etter fødselen, og vil ikke oppleve det igjen!!

Hei, har vært på apoteket i dag og kjøpt Scheriproct rektalsalve. Noen som vet om jeg kan bruke denne? Det står at man skal rådføre seg med lege før bruk... Burde jeg heller ha kjøpt Alcos-Anal? Takk for alle svar!

Hilsen hovedinnlegger!

Alcos-anal er uten smertestillende mens scheriproct og xyloproct( trur jeg det heter) har smertestillende medikamenter i sig. Jeg vet ikke hvad man kan bruke som gravid men alcos-anal hade lite/ingen virkning på meg da jeg fikk hemorrider etter siste födsel. Jeg hade fått sår som var blitt betente og da trengte jeg noe som stillet det vonde innen og etter do-besök. Du må også väre flink å vaske deg där nede, og så må du la alt lufttörres ellers kan det bli små sprekk i huden som veldig fort blir betente!!

Annonse

Les om påvirkning ved gravitidet i felleskatalogen: www.felleskatalogen.no

- søk på navnet til salven øverst på startsiden der.

Her står det at man skal være forsiktig med bruken av denne salven når man er gravid, men ikke at det absolutt frarådes. Jeg ville uansett spurt legen min neste gang du skal til kontroll om det er ok å bruke den.

Var på svangerskapskurs igår, og der var det ei som anbefalte å ta bringebærkapsler som du får kjøpt på helsekost. Det hadde ihvertfall hjulpet på henne! De stiller sikkert ikke smertene med en gang, men skulle visst ha sin effekt over tid...

Lykke til! Jeg skal ihvertfall en tur på helsekosten nå ;)

Hilde

Litt sent å komme med nytt innlegg her kanskje, men min lege sa i hvert fall at Alcos Anal var den en burde bruke som gravid, pga det er kortison i de andre.

Har også prøvd med honning, og det var noe skikkelig kliss, så hvis en vil ha seige truser så vær så god. Syntes ikke det hjalp noe særlig bedre enn Alcos Anal heller.

Vil prøve noe sterkere etter fødselen, men det er kanskje restriksjoner på hva man kan bruke når man ammer også? Noen som vet?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...