Gå til innhold

Hva kan man gjøre???

Anbefalte innlegg

Snuppa her har fått seg en stygg uvane. Hun våkner klokken fem hver morgen. Lys våken. Hun skriker ikke, men ligger og babler og koser seg. Og da får jo ikke en "oppmerksom" mamma sove mer heller.... Jeg gir henne mat, men hun blir ikke trøtt av det. Ikke før det har gått halvannen- to timer og hun får mat enda en gang.

Dette er forferdelig slitsomt, og lurer på om det er noe som kan gjøres?....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5328227-hva-kan-man-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt at hun er så blid om morgenen, da :-) Det er min også.

Det tyder vel på at hun har sovet godt og er uthvilt. Når legger du henne om kvelden? Sover hun hele natten? Kanskje du kan prøve å forskyve natten hennes slik at hun våkner litt senere?

Joda det er jo flott hun er såpass blid, istedet for å ligge og skrike... Jeg begynner kveldsstellet i syvtiden, og hun sover som regel rundt åtte. Senest ni. Kunne jo prøvd å forskyve litt, men er jo godt å få kvelden litt for seg selv også...

Lurer på om det er for det er blitt så lyst om morgenen, klokken fem er jo solen begynt å titte litt frem. Selv om vi har lystett rullegardin kommer det inn noe lys.

Hmhmhm... Nei hvem vet. Synd det ikke finnes noe fasit ;-)

Vi har det på samme måten om dagen... Jeg lar henne styre litt i senga vår, og så ammer jeg henne igjen etter en stund, og da sovner hun ved puppen. Tror nok det kommer litt av at det er så lyst tidlig på morgenen. Dessuten hjelper det ikke å leggge de senere, tvert imot, prøv å legg henne tidligere (det sier de som har forsket på søvn). Datteren vår sover lengre og bedre de dagene hun er tidligere i seng.

• 2 uker senere...

Nå har hun begynt å våkne klokken 02 istedet. Jaaa det var jo så mye bedre.... :-/

Lurer rett og slett på om det har noe med grøten å gjøre. Driver og forsker litt på det, gir henne grøt noen kvelder, og lar det være andre kvelder. Så nå skal jeg komme til bunns i dette!! Hun har hittil bare fått smaksprøver, men spytter det bare ut igjen. Likevel kan det virke som om det lille hun får i seg gjør at hun blir mer urolig.

Vi får se vi får se. Hun har jo ikke noe behov for grøt enda, siden hun legger så godt på seg. Vi får se.

I'll be back med oppdatering på forskningen min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...