Gå til innhold

Litt flaut spørsmål... men jeg trår til

Anbefalte innlegg

Jeg har hemorider og har hatt det snart i 1 år. Har forsøkt å fjerne dem tidligere, men det lykkes ikke.

Vi plagdes en del med å få første barnet, og er nå i 8pp med nr.2.

Jeg har fått time på sykehuset for å evnt.fjerne hemoridene nå den 16 juni. Det er like før el, og jeg vil ikke utsette prøvingen på grunn av dette.

Lurer på om dette inngrepet svekker muligheten for å bli gravid?

Det vil kanskje naturlig nok være vont noen dager etter, og at dette begrenser seg kanskje uansett med tanke på sex. Er det noen som kan svare meg på dette? er så usikker.

Sikkert litt dumt spørsmål, men jeg må bare spørre.

Fortsetter under...

Hei, jeg skal prøve å svare deg :-) Jeg er sykepleier på en avdelig der de blant annet fjerner hemoroider.

Nå skal de jo vurdere deg med tanke på operasjon, og det avhenger vel av hvor plaget du er om de velger å operere. Det er også forskjellige måter å gjøre det på, vet du hva de prøvde sist?

Rent fysisk så nedsetter ikke hemoroidefjerning muligheten for å bli gravid. Inngrepet har jo ingenting med kjønnsorganene å gjøre, det er jo rett og slett åreknuter i venene i rektum.

Men det som ofte skjer er at det blir vondt rett etterpå. Så sex'en kan jo begrense seg litt av den grunn. Men om dere klarer å finne en god stilling, vil jeg tro det går bra :)

Lykke til!

Tusen hjertelig takk for svar. Jeg hadde en "lettere" behandling sist. En slags "strikk" behandling hvis du skjønner. Da hadde jeg ikke så veldig vont. Bare litt ubehagelig med det samme.

Håper de prøver det en gang til med samme behandlingen før de eventuelt tar en operasjon.

Da møter jeg opp på timen og så ser vi hvordan dette går. Får bare finne en god stiling når vi har sex ja, slik at det lar seg ordne :)

Lykke til med prøvingen du også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...