Gå til innhold

Ja hvordan skjule dette på jobben ?????


Phobia

Anbefalte innlegg

Så var det min tur å kjenne kvalmen komme bølgende...

Ny opplevelse, var ingenting kvalm forrige svangerskap. Er 6+2 idag - og har tenkt å ikke si noe på jobben før etter ferien. Er 10+6 når jeg går på ferie. Kjenner jeg er helt blek uten å se meg i speilet og alle lukter gjør meg kvalm nå... Noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, ikke lett det der! Kan du ikke bare si det til sjefen, og be h*n om ikke å si noe? Evt ikke si noe, og om noen spør, så kan du si at du har omgangssyken?!?

 

Var ikke noe godt råd, bare en tanke... ;-o

 

Kos deg med kvalmen, hehe. Jeg er (forhåpentligvis) snart kvitt litt av kvalmen nå (uke 10) -Kjennes litt bedre ut, men skal aldri si aldri! hehe

 

;-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din har taushetsplikt. Jeg valgte å fortelle det til min sjef ganske tidlig pga mye kvalme og spying. Hun holdt tett til alle andre i 4 uker - helt til jeg selv valgte å fortelle det :)

 

Hvis ikke det å fortelle sjefen er et alternativ for deg, så anbefaler jeg deg å tråle kvalme-rådene her på 1.tri og bite tennene sammen... det er et mareritt å være kvalm hele tida, men det fins småting som kanskje gjør det litt bedre. Her er mine tips - noen har hjulpet bedre enn andre, og husk at siden dette er individuelt så kan det hende det ikke hjelper for deg... men det skader jo ikke å prøve :)

 

- ta småpauser og få deg luft innimellom i løpet av arbeidsdagen

- drikk ofte og lite - et stort glass vann på en gang får meg til å spy

- spis ofte og lite - grovt brød er best uansett, men av og til er hvitt brød lettere å holde nede :)

- spis heller salt enn søtt - heller en ritz-kjeks enn en sjokolade

- banan er fyfy - smaker helt forj... å få i retur.

- grønne epler er bra.

- ikke reis deg eller sett deg fort. rolige bevegelser er et must.

- om mulig: prøv å skjerme for sterke/brå lyder og lys. Jevnt lys og svakt volum er bra.

- for noen hjelper det å spise ingefær (både selve roten, te og tabletter fungerer). Jeg blir kvalm av ingefærsmaken så jeg får det dessverre ikke i meg.

- for de aller verste dagene så går det an å ta en halv postafen (reisesyketablett). Jeg sjekka med både lege, helsesøster og apotek før jeg tok en halv pga lang biltur. Det hjalp faktisk ganske brukbart.

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere gode råd som skal prøves...

Der er IKKE et alternativ å si noe til sjefen min nå nei...

 

Spesielt det med luft og småpauser ser lurt ut - er ikke noe flink til det i arbeidsdagen min..

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: ha en pakke ritz/salinas eller no i skuffen :) For noen hjelper det med et par lovehearts for å holde den verste kvalmen unna, for meg hjalp det med dundersalt.... her lar vi intet være uprøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du får reseptfrie piller på apoteket som heter prostafen, reisesyketabletter mot kvalme, noen blir trøtte av de så du burde prøve de hjemme først i såfall , ikke farlig for barnet, ellers så kan du koke fersk ingefær og drikke det funker veldig bra , hell det på termos og ta det med deg på jobb. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...