Gå til innhold

Når begynte dere å invitere barnehagevenner i bursdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste hadde bursdagsselskap med to bestevenner (som ikke går i samme barnehage) og to småbrødre da han ble 3. Mange har bursdagsselskap for hele barnehageavdelingen, men jeg synes det er drøyt. Det blir mye arbeid og jeg skjønner ikke at det er viktig når de er så små. Tror det er stas med bursdag selv om det ikke er 15-20 gjester. Det blir noe annet når de begynner på skolen, tenker jeg. Men siden det er mange som har store bursdager så vet jeg ikke hva vi skal gjøre når han bir 4. Det sitter vel en liten frykt for at han skal føle seg utenfor hvis bare han har liten bursdag.

Med lillebror tror jeg vi skal ha barneselskap når han blir 2, mest fordi storebroren vil synes det er rart hvis vi ikke skal feire han med andre enn familien.

Vi hadde barnebursdag på 3-årsdagen, men inviterte bare en jente ("bestevenninnen") fra barnehagen (resten på hennes avdeling er gutter). Resten av barna i besøket var nabobarn og andre kjente. De hadde det kjempemoro! Til fireårsdagen får vi se hva vi gjør, da har hun flyttet over på "stor" avdeling, og jeg tror uansett det blir for mye å invitere alle.

eldste hadde noen venner av oss til 3 årsdagen (gikk ikke i barnehage enda), 4 årsdagen ba vi to-tre fra barnehagen og noen venner, 6 ga beskjed at de ikke kunne, og de to siste dukket ikke opp :(

5 årsdagen ble det bare familie, for jeg hadde termin 2 dager etterpå, pluss at vi holdt på med husbygging

6 årsdagen ba vi alle født samme året i barnehagen, det ble ca 8-10 stk

Mellomste ba vi de født samme året på 4 og 5 årsdagen (igjen ca 8-10 stk). Hadde ikke noe på 3 årsdagen (var midt i husbygging da og)

Minsten er 2 år, og jeg tror ikke det blir noe selskap når hun blir tre år. Hvis det blir blir det bare noen vi kjenner tenker jeg.

Så jeg synes 4 år er grei tid å begynne, da er og ungene litt tryggere og, og de fleste tør være borte fra mamma og pappa noen timer.

Annonse

Vi skal vente til hun er 4. Begynte på treårsavdelingen like før hun fylte 3 så det var ikke aktuelt å invitere da. Nå ser jeg at hun har funnet sin "klan" og regner med å invitere de. Det er 3 jenter. Når hun nermer seg 4 så spør vi hvem hun vil invitere :) Det blir ikke alle i alle fall!!

gutten vår fyller 3 år i august.

da har han akkurat bytta barnehagegruppe og kjenner ikke de så godt. bestevennen hans nå skal bytte til en annen barnehge.

jeg vurderer å be han, og tre andre barn på samme alder i bursdagen.. de leiker veldig fint samme alle sammen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...