Gå til innhold

Juni: vannet gikk til morran i dag....men,,

Anbefalte innlegg

Etter en lang fødsel første gang, og en kort grei andre gangs, skjønner jeg nå ingenting... Ingenting er det samme. Vannet gikk kl 9, og heldigvis viser det seg at hodet var festet...men timene går med en og annen kynner og en og annen vee`. Trodde dette skulle gå raskt og greit, men her sitter jeg og venter...;)

Og skjer det ikke mere i natt, blir jeg satt i gang i morgen...Men uansett er jeg glad ventetiden nærmer seg slutt... Er tross alt 12 dager igjen til termin...Og det kunne ha gått enda 4 uker...;)

Fikk forresten høre i dag at fødsel nummer tre ofte er en blanding av første og andre fødsel... Altså ikke kortere og greiere som jeg hadde trodd...

Men men..bare babyen kommer ut frisk og fin så....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327287-juni-vannet-gikk-til-morran-i-dagmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja nr 3 skal være en luring. Sitter selv å venter på at noe skal skje, og så spent på fødselen, siden nr 1 og nr 2 var HELT forskjellige..

Du får holde oss oppdatert. Litt artig å lese andres 3 fødsel når du venter nr 3 sjøl ;)

Lykke til..

Jeg venter også nummer 3 om en uke, håpte og trodde at det skulle bli en rask og grei fødsel, men nå går jeg her på tredje døgnet med vonde og uregelmessige rier som det tydligvis ikke er noe tak i. Har hørt at det visstnok er ganske vanlig for tredjegangsfødende. Slitsomt er det ihvertfall, og denne varmen som er nå gjør ikke akkurat ting bedre. Pleier ikke akkurat å klage når det er fint vær ute, men når man er høygravid så er ikke hetebølger det som står høyest på min ønskeliste. Beklager sytinga.

Jeg venter nr 4 nå, men da jeg fikk nr 3 fikk jeg rier i 3-tiden på natten.kl 10 stoppet riene, og da hadde jeg 5-6 cm åpning. Etter 2 timer tok legen fostervannet og en time etter det fikk jeg drypp, da tok det en halv time så var jenta mi ute...fødsel nr 3 er det rareste jeg har vært med på...lurer på hvordan nr 4 blir....

Jeg venter også nr 3.

Er spent...har hatt kynnere i 2 mnd no, og dei er vonde.

Det blir sakt at no 3 kan vere verre en nr 2...har en teori:

For dei fleste er nr 1 verre en nr 2....dermed er vi kansje ikke så forberet på smertene....og nr 3 blir verrre en den hadde trengt å vere....bare en teori..

Hadde selv en grei fødsel nr 1...nr 2 var knall hard, er forberet på at denne skal bli hard også.

Hører også folk si at har det gått mer en 7 år siden sist er det som nr 1 igjen, rekner med at dei med det mener en hard fødsel.

Med meg har det godt over 7 år...så jeg sitter her og prøver å forberede meg på et hælvete....

Uansett...lykke til alle sammen

det gikk bra;))))

alt var helt annerledes enn de to andre....fikk høre at tredje fødsel og de etter det ofte er mye "tull" med...dvs at veer stopper og starter og en blir lurt hele tiden... men etter svært uregelmessige veer og fortsatt opp til 20 minutter i mellom gjorde det vondt...smertene slapp ikke taket og tårene piplet.. Sist badet jeg nabobarna og mitt, mens det fortsatt var 6 minutter mellom hver ri...men nå... det ballet i allefall på seg og en nokså avslappa samboer skulle bare alt mulig før vi kjørte...og så rakk vi sykehuset da med en time...;)

det gjorde vondt....og jeg mista fullstendig kontrollen på slutten...hylte og vrei meg.... og pressa han ut på tre minutter....jordmor prøvde å roe meg ned og senke tempoet...men nå var det nok...

jeg synes det var det vondeste av alle tre...men han som er faren mener jeg helt har glemt første mann... da sa de et press til i ca 45 minutter...;) Og det hele tok 12 timer...

det er uansett ufatterlig deilig med en ny baby...og nå nyter jeg dagene...alt går på skinner og jeg føler meg ganske avslappa..brødrene vil bare kose og kose med lillebror og alt er så langt topp.. han på 2 1/2år har til og med sovet i egen seng to netter nå...;)Han har nemlig ikke sovet natta igjennom mere enn noen få ganger i sitt liv..

lykke til dere andre tredje gangs... hører gjerne deres historie:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...