Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #1 Del Skrevet 11. juni 2006 Går bra nå i svangerskapet, men hva hvist det skulle gå gærnt etterpå? Vil jeg få melk da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327125-spiseforstyrrelse-og-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycall Skrevet 11. juni 2006 #2 Del Skrevet 11. juni 2006 God melkeproduksjon er avhengig av hva mor spiser, så det er viktig å opprettholde et godt kosthold. Melken vil nok ikke inneholde nok av de viktige næringsstoffene, skulle du få tilbakefall. En kan se en misfarging ( grønlig ) på avføringen hos disse barna, har jeg hørt. Ellers håper jeg at du har tett og god oppfølging nå i svangerskapet og etterpå. Lykke til videre :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327125-spiseforstyrrelse-og-amming/#findComment-5327273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. juni 2006 #3 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har hatt SF i 17 år, og det har vært en bedring i svangerskapene men jeg har ikke klart å bli helt frisk. Etter forrige fødsel tenkte jeg at, dette vidunderet er årsak til å holde seg stabil -Men, likevel gikk jeg tilbake til gamle vaner. Det er ikke noe man bare skjerper seg fra, når det har vært en rutine å spy opp maten over halve livet. Jeg hadde masse melk til nr. 1, og har tydelig samme produksjonen nå. Det kommer jo litt av på hvor hardt man er rammet og om du får i deg noe næring i det hele tatt. Hvis du er anorektiker og ikke spiser vil jeg tro at det er større sannsynlighet for å miste både melken og kraften i deg. Det er umulig å både amme kombinert med ikke å spise! Jeg gikk ned veldig i ammeperioden, og "lagrene mine" ble helt tomme. Så jeg har måttet slite med senvirkninger av det i etterkant... Så¨, det er ikke lett -Men vi må bare tenke "fornuftig også. Jeg skal i behandling som starter i januar, er veldig glad for det. Håper det virker, for jeg orker ikke ha det slik resten av livet. Med små barn som krever oppmerksomheten vår er det vanskelig å opprettholde et spiseforstyrret liv og god helse! Ønsker deg lykke til! elin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327125-spiseforstyrrelse-og-amming/#findComment-5328095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #4 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei, jeg hadde bulimi i mange år før jeg fikk barn. Fikk masse behandling både av psykolog og selvhjelpsgrupper. Ble veldig mye bedre etter dette, men aldri helt bra. Hadde stadig tilbakefall. Da jeg fikk vårt første barn hadde vi en helt ekstrem periode med kolikk, melkeallergi mm og skriking HELE døgnet. Jeg fikk verken sovet, spist, dusjet, gått på do... Det "eneste" jeg gjorde var å gå rundt med babyen enten i armene eller i vogn (for det hjalp mot skrikingen) og amme. Jeg fikk altså i meg veldig lite mat (hadde ikke tid til å lage og spise mat) men hadde masse melk!!! Det kom en positiv ting ut av denne perioden, og det er at jeg ble helt frisk fra bulimien! Etter å ha gått så lenge uten å ha mulighet eller energi til hverken å spise, overspise eller kaste opp så ble liksom siste rest av bulimien borte. Jeg fikk brutt med gamle dårlige vaner. Nå spiser jeg normalt, selv om jeg har lagt på meg 20 kilo i dette svangerskapet! Og har ikke tenkt å begynne å "tulle" med mat igjen. Tror ikke du skal bekymre deg, men det er umulig å vite hvordan det blir. Hvor mye melk du får avhenger av mange ting. Hvor ofte du ammer er vel det som teller mest. Jo oftere du ammer jo mere melk får du. Tenk på meg og den ekstreme situasjonen jeg opplevde, og så hadde jeg likevel masse melk! Hvis du er innstilt på å amme så går det nok bra! Lykke til med både sykdommen og ammingen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327125-spiseforstyrrelse-og-amming/#findComment-5328282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. juni 2006 #5 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg blir veldig glad når jeg leser at noen har blitt friske, har som sagt holdt på med dette i 17 år. Jeg har hatt mange friske perioder, men jeg detter alltid tilbake til gamle vaner med overspising og oppkast. Har lagt på meg 10 kg til nå i svangerskapet, og skulle ønske jeg var komfortabel med det. Men det er jeg ikke -Selvom jeg er glad også for at barnet får i seg masse næring, for det er en stor og frisk gutt! Så, jeg får håpe at livet som to-barnsmor gir mindre muligheter til et sykt liv! Men, som tidligere nevnt, tror jeg det avhenger av hvilken type og grad av sf du har ifht melk/amming. For som bulimiker får man jo ofte i seg litt næring. Og er sjelden undervektig i seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5327125-spiseforstyrrelse-og-amming/#findComment-5328351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå