Gå til innhold

Ang up & go i barnehage???

Anbefalte innlegg

Så i et innlegg legere nede at man ikke ønsket slike bleier i barnehagen, noen som har vært borte i det?

Er det virkelig tilfelle må guttungen her avvennes i løpet av sommeren. De andre vanlige bleie gir ham store gnagsår på magen uansett hvilken str. Hmm nei nå fikk jeg noe å tenke på..

Noen som evt jobber i barnehage som har vært borte i det?

Gjammen meg mye dumt jeg kom på i dag da. hihi

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5326561-ang-up-go-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at du fortsatt kan få bruke up & go om det er en god grunn for det, slik som du tydeligvis har!

Men jeg skjønner at det kan bli vanskelig for personalet med up & go på samtlige av barna.¨

Forklar dem at barnet ditt får utslett av de vanlige bleiene.

Klart at ditt barn får fortsette med Up&Go om andre bleier gir ham gnagsår.

En annen sak, er at det uansett høres fornuftig ut om dere kan slutte med bleier i sommer.

Enig med en annen her som sier at Up&Go på MANGE unger betyr mye bortkastet tid om vinteren når barna har mye klær.

Og NB: Jeg synes ikke det er noen god idé med bukser som har trykk-knapper i beina for at bleien skal kunne skiftes nedenfra, uten å ta av buksa.

Disse trykk-knappene har det med å gå opp under lek og herjing, og medfører ekstra arbeid som du kanskje ikke merker så mye til om du bare én unge å passe på.

Annonse

Jeg jobber i barnehage, og jeg synes ikke det er noe problem med up&go i barnehage! :) Jeg synes det er foreldrene som skal bestemme hva de synes er best for barnet sitt, å da får vi som jobber i barnehage bare innrette oss etter det! Men jeg skjønner jo de som skriver at det tar lengre tid med up&go på vinteren, barna synes jo det er kjedelig å kle av alle uteklærne! (bortsett fra noen som synes det er godt å få være inne litt å varme seg litt lengre :) Men det går jo an at man f.eks bruker up&go hele dagen, og heller skifter til vanlig bleie når man har på uteklær.(når vi er ute skifter vi rundt kl tre) er jo begrensa hvor lenge det er fra det skiftet til barnet blir henta. Men da barnet får utslett av vanlige bleier så er det en selvfølge at han/hun skal bruke de bleiene som er best for h*n i barnehagen også! :) Dette løser seg nok kjempefint! Bare forklar hvordan du vil ha det! :)

Jeg har neste det samme problem. Barnet mitt får sår av de strippene som er på vanlige bleier. Hun er veldig lang og slank på hennese alder og de vanlige bleier fungerer ikke i de hele tatt. Hun bruker up&go, fordi hun kan gå på do allerede, men hvis ikke noen ta henne på do så ville hun gå i bleier. Tenk hvis barnet bruker truser og tisser i dem...da må barnehage personalle skifter dem...det er det samme prinsipp. De kan ikke bestemme når barnet ditt kan bruke truser...så hvorfor up&go!??!!??

Sånn er det i både barnehagen der eg jobber, og i den som mine eldste går i. Det er best med vanlige bleier...

MEN når du har ein grunn til kvifor han ikkje kan gå med vanlige bleier, burde det ikkje vere problem å få bruke Up & Go.

Og kanskje dei ikkje er så nøye på det i bhg der han skal gå? Trur ikkje dette burde vere noko problem.

Annonse

Ja, mange bhgansatte liker dem ikke pga mye arbeid med å bytte. Må av med alle klærne nede, tar masse tid.

Men selvsagt får du bruke up&go om sønnen din ikke tåler annet!!!

Uansett skal foreldrenes ønkse følges. Men kan være greit å fortelle hvorfor dette merke, så ingen tar en kjapp løsning og låner en bleie av et annet barn.

HEI!

Derfor vi ønsker at dere HELST bruker vanlig bleier er som det står over her... hvis man er alene med ungene på morgenen eller ettermiddagen går det MYE mer tid å skifte til en up & go enn til en vnalig bleie...og da spesielt på vinteren selvsagt.

Men det er selvfølgelig bare å gi beskjed til pers, så er nok ikke det noe problem ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...