Gå til innhold

Lille Lulle / TussiLussi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stakkar vennen... jeg er på bedringens vei nå :) er sååå herlig, etter mer enn en uke med hoste, feber og diverse annet lumsk! håper du slipper unna lettere!!

charten min begynner å se riktig fin ut :) får håpe du slipper å lage ny chart! Tantene skulle jo reise til honolulu! Jeg trenger din med så hun kan passe på min!! Den sniken er truende til å stikke av hvis jeg får henne med på flyet!

I dag er jeg i dårligere form enn på lenge - syns ordentlig synd på meg selv, har lidd meg gjennom barnehageavslutning med grilling og SOL, SOL, SOL - og fryktelig varmt....passer bra til feber !

Tror jeg må holde meg hjemme fra jobb i morra og få dette på rett kjøl igjen. Svømmer rundt i min egen verden her !!

Annonse

Oy, så spennende!!!!!

Uff ja, kan ikke bare tiden fly litt kjappere her da !!!

Her har jeg visst ikke greid å forklare syklusfenomenet godt nok til han jeg bor sammen med - så han lever i den gode villfarelse om at det er viktig med sex annen hver dag - bortsett fra mensperioden...hehe...

hehe :) tror ikke alltid de hører så godt etter jeg da! Her spurte mannen på mandag (etter at vi hadde "hoppet over" søndagen) har du bolle i ovnen nå da siden vi ikke hadde sex igår? hehe.. ja.. vi får vente å se! Hvis jeg er gravid nå så laget vi spiren 06.06.06!! kanskje en liten djevelunge!!

Skulle ønske jeg ikke hadde så vanvittig mye symptomer og denne overbeviselsen.. det tar så uendelig lang tid før jeg kan begynne å teste! Jeg har bestilt både el-tester og g-tester fra billig-teste og el-testene begynte jeg med igår.. jeg har aldri hatt antydning til teststrek selv om jeg har hatt el, men dagen før jeg testet positiv med cb sist så var det for første gang to streker på el-testen! Så.. for å få tiden til å gå og for å han noe å gjøre.. så har jeg begynt å teste! Det kom en nesten usynlig strek igår og idag var den litt sterkere...

Vi kunne ikke sende tankete vgårde til honolulu imorgen? kanskje testene blir positive da?? Lørdag er jo en fin dag å reise på :)

Tror vårt beste forsøk var den 7. siden jeg tempet litt høyere den 8.

Jeg har ikke symptomer, jeg... :-( Like greit, kanskje, så slipper man denne fryktelige uvissheten når man tenker at nå MÅ det jo bare ha skjedd...) Kjenner meg litt roligere frem til IKM.

I kveld drar jeg en helgetur hjem til foreldrene mine, så jeg kan godt pakke til tanta samtidig :-)

er så uvant å pakke bare til meg selv - så jeg finner ikke på noe å putte i kofferten, jeg hehe...luksusproblem !!

Neste uke blir spennende for mange her inne da. Tror jeg skal ha IKM neste lørdag - da jeg hadde siste på en lørdag også - men her i gården skal man aldri være for sikker, nei !!

hei :) har du hatt en fin helg? Fredag fikk jeg feber igjen... er så vanvittig lei av å være syk, men det ser bra ut nå :) Tok tempen imorrest og den var 36.63... dette ser ikke låvende ut.... 36.89 igår og har hele tiden ligget over 36.8... ser ut som jeg kanskje får mensen idag eller imorgen :( ååååååååhhhhhhh blir så sint... irritert og lei meg

:( forstå ikke at det er mulig at kroppen min kan lure meg så mye.... var OVERBEVIST.... deppa nå ja...

Uff da, ikke vær så lei deg da, vennen !!!!

Skjønner godt at du irriterer deg over en lurende kropp... Det er dårlig gjort, ja. Men var det ikke noen her inne som sa at de gikk ned i temp to dager før de testet positivt ??? Vi håper da helt frem til mål !!

Tror ikke jeg har IKM før til helga igjen. Men har hatt litt rar følelse i helga - har nesten trodd at mensen har kommet og gått flere ganger på do for å sjekke....

Har testet høyt ( opp imot 37.0 )hele tiden - men er redd det er symptomer på forkjølelsen min. Formen er ikke vesentlig bedret, men prøver meg på jobb i morra.

Godt å være hjemme igjen :-)

hvorfor tror du ikke du har ikm før helga? har du så lang lutealfase? den bør vel "normalt" være på tordag hvis du hat lutealfase på 14 dager? Har ikke fått mensen idag! Forventet at jeg skulle få det, men.. blir spennende å se hva tempen er imorgen, men forventer at den er lav og at tanta kommer på tross av at jeg hat bestilt billett til honolulu!! Hadde jo håpet hun hadde reist allerede... :( håper i allefall at kvalmen og denne irriterende metallsmaken kan ta seg en reise hvis tanta kommer på besøk! unødvendig hvis det er "for ingenting"! Idag har jeg snekret og malt på mitt og min datters soverom :) fått gjort nesten alt ferdig, og jeg er veldig fornøyd :) Godt å ha noe å gjøre idag, hvis ikke hadde jeg nok blitt sprø av denne uvissheten! Det er jo bra du tester høyt enda :) du har ikke fått et ekstra temphopp?

Følger jeg samme rytme som sist måned lander IKM på den 24. Men hvem vet - inte jag.....Jeg er ikke helt i rute enda etter pilleslutt, så jeg har egentlig ikke så mye peiling. Har kjørt sikkerhetsrutiner hele perioden ( sex annenhverdag siden mensslutt..) så da får vi bare se.

Skulle ønske at jeg ble frisk nå så jeg kunne se hvordan tempen da ligger an. Hadde 36.9 og 37.0 i helga - men som sagt kjente meg febervarm pga forkjølelsen i tillegg.

Håper for din del at hverken kvalmen eller metallsmaken forsvinner :-)

Dette er jammen forferdelig spennende....

Nå begynner mannen min å gå rundt å mumle på at han sikkert bare skyter blankt....og at det bare var flaks de to forrige gangene... Tror han driver å psyker seg opp, jeg...

Hvor gammel er datteren din ?

Annonse

frustrerede med usikre temper på grunn av feber... jeg har jo hatt feber av og på siden før el jeg da, så for alt jeg vet så hadde jeg el et par dager senere?

Lutealfasen er somregel lik fra syklus til syklus, så hvis du hadde 16 dager fra el til mens sist så kan du vel forvente den 24 :) Jeg har en datter på 3 1/2. Du hadde barn på 6 og 2, eller husker jeg feil?

jente på 6 ja, og gutt på 4. De var helt ville da mamsen kom hjem fra helgeturen sin !

Ødela hele legginga og alt... hu eldste ligger i senga mi nå og skal prøveå sovne der....

Var på jubileumstreff i helga - kjempegøy å se igjen gamle klassekamerater fra russetiden :-)

Er jenta di opptatt av babyer ? Min er fryktelig misunnelig på alle som har baby, og skulle GJERNE ønske at mamma fikk en i magen og...

Gutten min er mest opptatt av å fortelle alle at " han ville ikke komme ut tissen til mamma så de måtte skjære opp magen hennes " Høres litt makabert ut, men han har et veldig naturlig forhold til dette hehe... HAn var faktisk litt bestyrtet da noen fortalte han at det faktisk var vanlig å komme ut tissen til mamman...dette tok lang tid før han trodde noe på :-)

Hørtes morsomt ut med jubileustreff!! :) hehe unger er så morsome :) Jeg kjøpte en bok om babyen (barnas lille leksikon eller noe sånt) da jeg var gravid til henne, og hun vil lese den hver kveld! Den eller til nød emma og lillebror hvis jeg synes det er for seint å lese babyen. Den er litt for lang i tillegg til at den er fullspekket med fakta, så hun spør alltid masse! Hun synes det er spennende med babyer ja, men hun etterlyser ikke en inni min mage. Min svigersøster har termin 1 januar (jeg hadde 4 januar...) så for øyeblikket viker hun "fornøyd" med det :)

Jeg ble tante i februar - og syns det er kjempestas å "låne"..og ungene er så glad i søskenbarnet sitt. Så nå syns jeg vi også kunne fått en til, slik at de ble litt jevngamle....Er da mye rart en skal tenke på og da...

HAr sluttet med sengelesing fordi jeg følte hele kvelden forsvant da begge skulle ha hver sin historie... men de har CD spiller ved senga og har eventyrCDer de elsker å høre på - som regel disneyhistorier på minsten og ett eller annet som inneholder PRINSESSER på jenta... er gal etter prinsesser og barbier, så av og til blir det nesten litt formye av det gode ....

jenta mi er en "rosa-pie" men hun liker ole brum også veldig godt :) synes det er litt irriterende at hun altid ønsker det som er rosa.. vi kjøpte ny bilstol nå på lørdag og selvfølgelig skulle hun ha den som var rosa! tenker ofte at det hadde vært bedre om vi kunne kjøpt blått eller en nøytral farge i tilfelle vi får en gutt neste gang, men hun blir så utrolig glad hvis hun får rosa, og det kan jo hende neste også blir en jente :)

morsomt med noen som er nært i alder i familien ja :) det hadde jo vært perfekt hvis jeg ikke hadde mistet og vi hadde fått med noen dagers mellomrom :) Men to måneder (hvis jeg er gravid nå :) ) er jo heller ikke så mye...

Nå har jeg så vondt i ryggen at jeg ikke klarer sitte lenger... Får legge meg på sofaen en times tid før jeg forsøker å legge meg å sove! Tror imidlertid jeg kommer til å ha vanskeligheter med å sove.. er spent på tempen imorgen...

Tror du ikke jeg ble lys våken nå??? gikk å la meg slo av lyset og alt var bra... så ble jeg vanvittig kvalm og skulle ønske jeg hadde en bøtte ved senga! og så begynte jeg å tenke!! "ååå det blir så bra hvis tempen er høy imorgen!! Så kan jeg vente med å teste til tirsdag :) det hadde vært så bra med en positiv test på tirsdag... da er det jo den 20 og akkurat en mnd siden jeg mistet.. eller... kanskje jeg må teste med en el-test imorgen...?" osv.. osv... ikke akkurat tanker som gjør meg trøtt!! Spesielt når jeg tenker "nå må jeg bare få sove sånn at det fort blir morgen og jeg kan tempe!!" Herregud jeg er håpløs!! Jeg kommer til å bli psyco hvis vi må ha mange prøveperioder.. :) jaja.. får gjøre et nytt forsøk!

Jipppiiiii :) tempen steig litt idag!! og hvis du ser på chartn min så begynner de siste tempene å likne på de jeg hadde da jeg var gravid :)http://www.fertilityfriend.com/home/d8196

Tenkte jeg ikke skulle teste noe idag sånn at jeg ikke skulle bli skuffa, men jeg klarte ikke å la være....g-testen var negativ og på el-testen var teststreken tydligere enn for et par dager siden :) Dette blir noen spennende dager!!! Håper tempen holder seg høy :) Kan vel ikke forvente å teste positiv før om 3 dager uansett hvis det er likt sist..

Vel, her startet dagen med 36. 37 i temp - altså et kjempefall - og ganske riktig - på formiddagen kom tanta trallende på besøk. FYSJ ! også uten invitasjon og hvertfall ikke da hun hadde annonsert at hun skulle komme !

Vel, jeg slipper da i allefall å vente noe i spenning - dette kom som julenissen på kjærringa...!!!!

Søren også ! Bare å vente til neste sjanse, da :-( snufs...

huffda! Leste du at jeg har fått streptokokker på livmorhalsen?? Har lest litt på nettet og funnet ut at man har større rissiko for å miste da.... Tok en test nå nettopp, og hvis jeg tar "tolke-øynene" på så ser jeg en ultratynn strek!! Håper bare ikke øynene har et filter med innlagt strek...:) Tror jeg må teste imorgen da!!

Du har kanskje kortere lutealfase enn du trodde?

Håååper du ser dine to streker i morra da :-)

Uff, det hørtes ikke bra ut med de streptokokkene, men sjansen for at du IKKE skal miste er jo LANGT større enn å miste... i allefall om det var det som skjedde sist - da har du nok fått din dose "uhell" !!!

Vi satser på det i allefall.

Mine faser eller ikke faser.... vi får se neste runde ! Er ikke sikkert noe er helt på plass etter pilleslutten enda, satser på det :-)

Krysser fingre jeg !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...