Gå til innhold

Her var det stille gitt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt en god unnskyldning for ikke å ha hvert her. Jeg har hvert med på utdrikkningslag hele lørdagen, pleiet kroppen og lest til eksamen på søndagen.

Så har det kommet noen nye jenter hit som har god greie på regnskap i visma global med ekspertise på analyse og budsjett, så vet dere hvor dere finner meg. HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eksamen er til helga!!

Hei Tussi Lussi:)

Glemte pc til fordel for sol og sommer i helga...Tilgitt...?

Men sterk og klar tilbake nå!Bente69...Jeg må vedgå at du antagelig gjør det bedre uten innspill i fra meg til den derre eksamen....Men lykke til med lesinga!Er det noen av dere som vet når man begynner med progesta care krem?Er det etter el?Og til ikm,og hvis gravid 3 mnd ut i svangerskapet?Noen er kanskje innom og kan svare...

Hei vilsågjerne =)

Tok en kopi av noe jeg fikk her en gang... Der står det litt info ang progesteron krem ;o)

Kopi:

Finnes to kremer, en på resept som Ullevål lager, heter Progesteron 1,7 %, eller Progesta Care (helsekost). Dyr på helskost 445,-, men bare 199,- på internet.

I utgangspunktet skal kroppen produsere progesteron fra eggløsning og til et fall ved mens. Blir man gravid, skal progesteronnivået ikke falle men stige i graviditeten. Hos noen gjør det ikke det, og man vet ikke helt hvorfor man plutselig produserer forlite. Men alder og vekt spiller ofte inn. Blir det under et visst nivå vil man miste et eventuelt foster. Det er derfor progesteronkrem kan hjelpe for de som ofte mister, bla fordi det kan være et progesteronfall. (eller for de som ikke blir gravide, for de kan produsere forlite progesteron fra eggløsning, dermed mister de fosteret ved mens) Det er ikke farlig å tilføre den mengden kroppen selv produserer og da må man ikke slutte før mensen kommer.

Det er ikke sikkert det gjør noe for deg at du sluttet, hvis kroppen produserer nok, men gjør den ikke det kan det være at du mister et

eventuelt foster. Hvis du ikke har fått mensen enda kan du fortsette med kremen. Så slutter du når mensen starter ordentlig. Mange bruker kremen for å fremprovosere egg, og da bruker man den fra 5-26 dag.

Men har du eggløsning fortsetter du som nå, fra eggløsning til mens. Man regner med at når man er 3mnd på vei at den lille mengden vi tilfører med krem ikke spiller noen rolle (da produserer morkaka masse) men jeg ville fortsatt fram til 6mnd eller helt fram til fødselen. Uansett må du trappe ned forsiktig.

Jeg måtte omprioritere litt i helga fordi 4 av ungene, OG mannen min har vært skikkelig spysjuke. Fint med sol og sommer, ja, for da fikk jeg vasket og tørket alt utspydd tøy raskt og effektivt! Nå er det bare jeg og en av ungene igjen som ikke har vært syke...

Men nå er jeg også tilbake her , da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...