<¤>Wildrose<¤> Skrevet 11. juni 2006 #1 Del Skrevet 11. juni 2006 Lillegutt er slutta med bleie for 3 uker siden og det går greit. Men han er ikke flink til å si fra selv, det er vi som må minne han på det. Så er det noen her som har tips til hvordan vi kan "lære" han det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325780-hvordan-f%C3%A5-3-%C3%A5ring-til-%C3%A5-si-fra-i-god-tid-at-han-vil-p%C3%A5-do/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 12. juni 2006 #2 Del Skrevet 12. juni 2006 Eg husker ikke hvordan mine gikk over til å klare det selv. Men me lagde faste tisse tider... før me skulle ut, før me skulle spise, før me skulle kjøre. Til slutt ble det en vane og da slapp me å minne dei på det... men eg klaret ikke å la være å spørre dem om dei måtte på do uansett. Var dei ute å lekte så var eg å spurte om dei måtte på do etter en stund... men etter en stund så blir det helt normlt for dem å huske på det selv. Ikke det at dei løper i siste liten... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325780-hvordan-f%C3%A5-3-%C3%A5ring-til-%C3%A5-si-fra-i-god-tid-at-han-vil-p%C3%A5-do/#findComment-5329625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. juni 2006 #3 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei, jeg er stemor til en jente på snart 3 1/2 år. Hun sluttet med bleie ved juletider.. Har fortsatt litt problemer med bæsjinga, men tisse går kjempe fint.. Du skriver at han ikke er flink til å si i fra selv, men tisser han da på seg eller holder han seg lenge? For hvis vi spør hun om hun skal tisse, så sier hun alltid nei.. Det er sånn nei periode her skjønner du hehe.. Så vi sier at nå skal vi tisse og blir med henne inn på badet. Flere ganger sier hun det kommer ingen tiss, men da har hun ikke satt seg på doen enda. Men du må prøve sier vi.. Hvis hun er veldig vanskelig så har vi sagt at vi kan ikke dra noe stedet før du har tissa.. Da tisser hun uten problem, for hun må jo tisse. Tror hun bare holder seg..har ikke tid til å tisse.. Men tisser veldig sjelden på seg.. Vi ser til at hun har vært på do før vi reiser hjemmefra eller skal reise hjem fra et sted. Det fungerer veldig fint.. Hvis sønnen din har trukket mye og du vet at det er lenge siden han har vært på do, så ville jeg sagt til han at nå skal vi gå på do/potte å tisse.. Det gjør vi av og til... men som regel så styrer hun det ganske bra selv Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325780-hvordan-f%C3%A5-3-%C3%A5ring-til-%C3%A5-si-fra-i-god-tid-at-han-vil-p%C3%A5-do/#findComment-5330670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<¤>Wildrose<¤> Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 13. juni 2006 De gangene han sier i fra selv så er det i seineste laget. Da går det 2 sekunder så tisser han seg ut. men jeg har lagt merke til at h an kan holde seg lenge også. I går gikk det over 4 timer. Den siste timen var han veldig sur, og det tror jeg kom av at han holdt seg og egentlig var veldig tissetrengt. Men når vi spurte om han ville tisse, så ville han ikke det. Driver å sender han på do slik som dere, men vet ikke hvor lurt det egentlig er. Han får jo en vane at han skla på do da, men jeg skulle ønske han klarte å si fra selv i god tid også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325780-hvordan-f%C3%A5-3-%C3%A5ring-til-%C3%A5-si-fra-i-god-tid-at-han-vil-p%C3%A5-do/#findComment-5337058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #5 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg og har hatt det problemet at datteren min( snart 3) ikke alltid sier i fra at hun skal tisse, spesielt når hun er opptatt med leking. I starten når hun sluttet med bleier fikk hun klistermerker på et ark på badet og det var jo stor suksess. Hun ble tørr ca. 2,5 år. Syntes det var gøy å gå på do. Når hun sluttet å gi beskjed og holdt seg så lenge at det til slutt gikk gale, kom vi inn i en litt ond sirkel der vi maste litt for mye på henne. Når vi sluttet å mase gikk det bedre. Så kom jeg på at kanskje vi skal prøve klistermerker igjen. Så sa jeg til henne for hver gang du sier i fra at du skal tisse og det ikke har kommet noe i trusa så får du et klistermerke. Og det har gått utrolig bra. Ingen masing og hun føler sånn kontroll igjen. Det er jo godt å se at hun nå trives med situasjonen. Det er mest hjemme det har vært uhell i det siste. I barnehagen har de jo faste dotider. Men det er jo lett for at de glemmer å tenke selv hvis vi hele tiden spør de og følger de på do. Det kan jo læres at det er de selv som må gi beskjed. Så mitt tips er: Prøv klistermerkemetoden, den har fungert her i alle fall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325780-hvordan-f%C3%A5-3-%C3%A5ring-til-%C3%A5-si-fra-i-god-tid-at-han-vil-p%C3%A5-do/#findComment-5343350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå