Gå til innhold

HVOR MANGE GÅR PÅ METFORMIN HER? OG HVORDAN FUNGERER DET FOR DEG?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kun brukt Metformin i 20 dager, nå er jeg oppe i 4 tab. om dagen. Jeg er fremdeles ganske dårlig i magen, og litt kvalm innimellom. Men jeg har alledrede gått ned 3 kilo, og i går fikk jeg mensen, så hittil vil jeg si at det fungerer perfekt.

Hei. Mye nyttig info å ta med fra forumet her. Er ny her, men har fulgt med en stund.

Jeg har gått på 3 x 500 mg Metformin siden begynnelsen av oktober.Fikk menstruasjonen tilbake etter at jeg startet med tablettene, men nokså uregelmessig. En del mageplager men det har jeg alltid hatt rikelig av så når jeg vet at tabl. fører til eggløsning tåler jeg det. Har ikke blitt spontant gravid i løpet av de 8 månedene jeg har gått på dem. Skal prøve pergo i tillegg for første gang i neste syklus, så nå kan TR gjerne komme.

Hei Soline. Jeg skal også ha min første kur med pergo neste syklus. Er litt nervepirrende :-) Var på besøk hos en venninne i kveld, som fikk en gutt for 5 uker siden. Kan ikke akkurat si at jeg ble mindre verpesyk etter det.... :-)

Annonse

• 2 uker senere...

hei har gått på metformin siden januar,har gått ned 15 kilo.

testet positiv el den 12 juni så vi får se.har hatt regelmesig mens siden jeg begynte på metformin.skal se om æ ikke må begynne på pergo også.koz og koz

Jeg gikk på metformin i to måneder før jeg ble gravid! da hadde vi forsøkt å bli gravide i ett og et halvt år. jeg mener derfor at for vår del var det veldig positivt!!!

har nå 38 dager igjen til termin og vi gleder oss kjempe...

Hei

Jeg begynte på metformin rundt påsketider. Økte gradvis til 3tabl og fikk mensen etter 5 uker (jeg har normalt svært sjeldent mens). Gikk ned til 2tabl fordi jeg fikk så problemer med magen med 3, og da fikk jeg neste mens etter 6uker. Jeg har ikke tatt el-test, men har tydelig tegn på el (håper jeg) som jeg nå begynner å kjenne igjen, og det har jeg aldri gjort før. Vurderer og prøve 3 tabl igjen og se om det kan hjelpe for å komme i enda mer normal syklus. Ellers er nå en syklus på ca. 6uker veldig fremskritt for meg!

Hei hei !

Jeg har gått på metformin siden desember.. merker egentlig ikke noe til tablettene. Har forstått det slik at det er lettere å gå ned i vekt når man går på disse tablettene, men jeg sliter alvorlig med å gå ned i vekt.. jeg spiser sunt og trener minimum 3 ganger i uken. Jeg var ikke så flink før jeg begynte på metformin.. sluttet også å røyke i desember. Nå har jeg tatt to kurer med pergo og skal ta tredje kuren nå i juli... Funker det ikke denne gangen heller, så er det tilbake til gyn .. hun sa at Metformin skulle hjelpe meg ned i vekt, men kvir meg for å gå tilbake til henne for jeg har bare gått ned 1-2 kg..... det virket som om hun trodde at jeg sitter inne og spiser usunt hele dagen... noe som IKKE er tilfelle. Jeg har virkelig jobbet for å prøve å gå ned i vekt...... en annen ting er at det virker som jeg får vann i kroppen etter pergo. kan det stemme ?? etter første kur, så tok jeg vanndrivende i en uke og da gikk jeg litt ned.. det virket som om det løsnet litt da...

måtte bare syte litt... ser at det er flere som klarer å gå ned i vekt med metformin, men altså ikke jeg... noen som har noen tips - erfaring ??

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg har gått på Metformin siden april og har gått ned 10 kg. Fikk tilbake mens i slutten av mai og igjen 6 uker senere. Har nettopp tatt den siste tablette i en dobbel perog-kur, så jeg er veldig spendt på hvordan det går....

Jeg tar tre tabletter daglig og er veldig påpasselig med å ta de sammen med mat. De funker på den måten at de får tarmene til ikke å ta opp så mye glykose, noe som igjen gjør at kroppen ikke har så mye glykose som den kan omgjøre til fett og lagre... Det er derfor det er så viktig at de blir tatt sammen med mat...

Hei Catty 27.

Kjenner meg igjen her, ja. Trente minst tre ganger i uka og spiste sunn mat, men gikk ikke ned ett gram!

Har gåt på Xebical i ca 10 måneder nå, og gått ned 13 kg. (har fortsatt en del igjen, men har fått tro på at jeg skal komme i mål!)

Har også hørt at andre har fått gode resultater med Reductil, men ingen av disse skal vel tas hvis du allerede er gravid...

Ikke gi opp!! :)

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg har brukt metformin (1x500 daglig) i en måned. Jeg fikk el akkurat på samme dag som de forrige to månedene (dag 26), og mens på dag 40. Nå prøver jeg 3 tabletter (500mg daglig), noe jeg har stått på i noen uker. Jeg sliter også VELDIG med å gå ned i vekt! Det virker som jo mer jeg trener jo vanskeligere det blir å gå ned! De dagene jeg ikke gjør så veldig mye går jeg ned 200 gram, og de dagene jeg trener går jeg opp 200 gram...veldig rart. Før metformine var dette helt motsatt, jeg gikk ned etter trening, selv om det var vanskelig det også. Jeg har stor håp om at jeg vil ha el tidligere denne måneden, og at acneen vil bli mindre, samt hårveksten....Vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...