Gå til innhold

April: Lese bøker

♥Toni & baby girl♥

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å lese bøker for april barna? Dvs ha de i fanget og lese rolig i en bok.

Nå har jeg prøvd kjempe lenge, men enten så kaster han boka på gulvet, eller så blar han fort gjennom boka. Ikke noe lesing på han altså.

Jeg synes det faktisk er ganske trist. Jeg husker så godt fra jeg var liten, når jeg satt på fanget til mamma og leste bok. Så koselig, vil gjerne ha det sånn med Antonio også, men så er ikke han så kosete av seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn er Lille også. Eneste boka han har tid og interesse for å se godt på sidene i er ne som heter 'min første ordbok'. Jeg har inntil videre gitt opp å lese noe annet for han. Jeg tror det kommer når han blir litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her og, men jeg tenker at det går seg nok til etter hvert.. De er jo små enda, og ikke så lett å konsentrere seg og holde på roen... Ikke forstår de så mye av det vi leser til dem heller.. -ikke mi iallefall... :) Men gleder meg til vi kan kose oss om kvelden på sengekanten med søte barnefortellinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren min begynte å lese bøker for oss 3 barna når vi var rundt 7 mnd gamle. og det har visst alltid gått bra. Nå kan det hende moren min ikke husker så altfor godt da, så..*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matilde er kjempeinteressert i bøker, men mer å bla og spise på dem enn nødvendigvis å lese. har noen bøker fra go'boken med en til to linjer tekst på hver side og de går så vidt å få lest gjennom før matilde har bladd videre, hehe... ellers er det mer peking og navnsetting på ting i bøkene enn akkurat å lese dem. men gjør vi det på en spennende måte går det ganske greit og vi kan sitte i kanskje ti minutter å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det akkurat på samme måte. Hun kaster ned boken eller blar fort igjenom. Jeg hadde også gledet meg til det å sitte ned å lese eventyr, men enn så lenge går ikke det. Men vi får håpe det kommer siden når de blir litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kvelden før Trym skal legge seg pleier jeg å lese litt for han. Da tar jeg boka i hånda og sier at nå skal vi lese boka. Da kommer han med med en gang. Han liker spesielt den boka med "oppspratt kaninen" fra Goboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøker er ikke kjekt om hu ikke får bla og styre på med den som hun selv vil. Har noen med bilder av dyr og da prøver eg å si hva dyrene er når hun blar fort forbi... så ikke kos å lese, men me prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man deffinere "lese"? Vi "leser bøker", men står det kun et ord med bilde til på hver side. Dessuten må vi ta det når han er litt roligere.

Jeg tenkte også slik som deg, at jeg ønsket de skulle få samme gode opplevelser som jeg har fått med å sitte på fanget å bli lest for. Men når jeg begynte å tenke på hvilke bøker det var kom jeg på Barna i Bakkebygrenda, Knerten, eventyr o.l. Så da innså jeg at jeg må ha vært atskillig større enn et år.... Bare fortsett med "lesingen" dere har i dag, dere. Så kommer de store "leseopplevelsene" med alderen, så lenge de har en mamma som har lyst til ålese for dem. Sånn tenker jeg hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...