Frk.Forvirret Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Nabojenta på 13 vil gjerne passe snuppa, men jeg klarer liksom ikke å sende henne ut med ei så ung jente. Syns det er tryggest med folk som har barn selv og som vet hva som er farlig og ikke.... Hva tenker dere og hvor gamle er evt. deres trillepiker?
Aurora.m/nr.3 Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Hei. Nå har jeg ikke trille pike selv, men av og til hadde kanskje vært greit å ha en, om det var noen jeg stolte på. Selv var jeg trillepike for en jente på ett år (og etterhvert mange andre) fra jeg gikk i fjerdeklasse (dagens femte). Jeg bodde på "landet", så omgivelsene var nok noe tryggere da, men samtidig så var det jo mye biler o.l der også. Vi var alltid veldig påpasselige, og fant aldri på noe tull med barna vi passet. Vi gikk alltid på en lekeplass og lekte med ungene. Tror ikke det spiller noen rolle om de som passer barnet ditt har barn eller ikke. Jeg vil tro at ei normal jente på 13år har god forstand på hva som er farlig. Hvis jeg var deg ville jeg ha invitert jenta hjem for å bli kjent med henne. Hvis du synes hun virker ok kan hun få gå korte turer, samtidig som dere kan avtale hvor hun skal gå. Kanksje en lekeplass eller liknende. Jenta di synes sikkert det er supert å få leke med noen andre "voksne" enn mamma og pappa. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 13 år er ikke så ungt! jeg trillet fra jeg var 10. Men pass på at du får en trillepike som er vant til barn. De som har småsøsken selv eller har passet masse unger vet alt om hva som trengs til ungen. Da jeg var ti passet jeg lillebroren min masse. Hvis foreldrene mine var borte om kvelden fikk vi barnepike (17), men hun viste ingenting om barn. Jeg ordnet med alt, for jeg kunne det jo. Jeg visste akkurat hvordan lillebror på 2 skulle ha aftensmaten sin, jeg visste hvordan han kunne overtales/lokkes inn i pysjen og jeg hadde triks for å få ham til å sove. Etterpå kunne jeg sitte i fred å spille spill med barnevakten min. Hehe.. En 13 åring har mye mer energi til å leke med barnet enn det en 17 åring har. Hilsen en som var konstant trillepike/barnevakt for hele nabolaget i 8 år...
bompymamma Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Datteren vår har nettopp fylt 2 år, og har hatt passepike i 8mnd. Passepiken er 10 1/2 år, og jeg stoler fullt og helt på henne. De er av og til inne hos oss og leker, ellers ute på lekeplassen 10m fra huset vårt, eller lekeplassen på det andre byggefeltet. Hun virker bånnærlig, og snakker ofte før hun tenker. Lillejenta er veldig begeistret for henne. Jeg er alltid hjemme, dersom det skulle være noe.
Gjest Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Hei Jeg har trillepike til mi jente på 2 år, og hun er 14 år. Hun sitter også barnevakt hjemme hos oss om kveldene. Jeg synes det går veldig bra - og jeg stoler fullt og helt på jenta. Tror ikke det er noe prolem med ei trillepike på 13 år. Jeg ville i alle fall prøvd. Det er utrolig deilig med litt "fri" av og til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå