ApriIbaby Skrevet 11. juni 2006 #1 Del Skrevet 11. juni 2006 Gått på rommet tidlig på kvelden og blitt der for natten når barnet skulle legge seg? Eller lagt barnet, ventet til det sov godt og listet deg ned i hotellbaren med babycall? Har diskutert med barselgruppa mi og vi blir ikke enige. Hva hadde du gjort? Spurt om dette på Skravlesiden også. Fikk stor respons, men føler for å presisere at dette er en tenkt situasjon. Det var ikke engang meg som tok det opp i barselgruppa! (Føler litt for å forsvare meg her altså....tror nok noen på Skravle ville meldt meg til barnevernet bare for å ta opp spørsmålet...thi-hi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 11. juni 2006 #2 Del Skrevet 11. juni 2006 hehe, jeg hadde nok prøvd å holde barnet oppe lenger enn vanlig, evnt lagt h*n i vogna. Så tatt en litt tidligere kveld. Jeg hadde aldri turt å la et barn sove alene på rommet. Huff, grøsser ved tanken nesten;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 12. juni 2006 #3 Del Skrevet 12. juni 2006 For min del kommer det litt ann på hvilket hotell, beliggenhet av rommet og slike saker. Men jeg tror det att jeg heller hadde holt henne våken litt lenger og heller slappet av på rommet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 12. juni 2006 #4 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg hadde brukt babycall og listet meg ned til f.eks. PC m/internett eller boblebad eller TV rom osv (og litt alene tid med pappaen=). Nora har hatt sitt eget sovetrom siden hun var 3 mnd. gammel, så hun blir nok bare forstyrret hvis vi oppholder oss i rommet... Men vi ville ha sjekket om babycallen virket og hvor langt vi kunne evt. bevege oss fra rommet. Vi sitter jo nede i stua med babycall og ser på TV uansett... Så slik tenker vi :-) Nå har jo vi hatt 'barnevakt' hele tiden da vi var i Oslo da (bodde jo tross alt hjemme hos Svigers)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. juni 2006 #5 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg er usikker, men tror også jeg hadde vektlagt hva slags hotell og hvor nærme rommet var "fellesområdene". Må man løpe beina av seg og ha på sjumilsstøvler så hadde jeg ikke gått ned med babycall, men om det er i etasjen over så tror jeg nok kanskje jeg hadde prøvd. Eller? Jeg er skikkelig usikker... Nå skal det jo sies at det hører med til sjeldenhetene at Matilde våkner på kveldene, og når hun gjør det så er det som regel på et tidspunkt hvor vi selv er i seng... Men om vi hadde vært begge to (foreldrene) på hotelltur så hadde kanskje det nærmeste hadde vært å være barnevakt "på omgang". Har tenkt litt på det med hotellrom før ifbm planlegging av sydenferie og jeg tror vi kom frem til at vi måtte bo på et sted med to rom og balkong sånn at Matilde kan sove i fred, og jeg og Øyvind kan være på balkongen og kose oss ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j05-g07-fødeklar Skrevet 12. juni 2006 #6 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg hadde tatt med meg bebycallen....føler meg slett ikke som noen dårlig mor av den grunn. Hun ligger trygt å sover på rommet...nå skal det være sagt at jeg ikke hadde latt henne ligge i 10 etg mens jeg selv var i 2 etg...Uff nei man tenker jo på brann og slikt. Men med en rimelig avstand hadde jeg ikke hatt noe problem med å la henne sove og tatt med meg callen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 12. juni 2006 #7 Del Skrevet 12. juni 2006 Ja så langt tenkte jo ikke jeg. Hadde det vært en etasje over så hadde det gått greit. Om han hadde sovet hele natta da selvfølgelig! Det blir jo det samme som hjemme feks. Men absolutt ikke hvis det var for langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 12. juni 2006 #8 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg ville valgt leilighet framfor hotell rom. Lagt Marius på det ene soverommet, så hadde vi satt os på verandaen, med masse snop ( evt. mat ), spilt kort, pratet og kost oss : - ) Jeg hadde ikke klart å slappe av med tanke på at Marius lå helt alene. Men vi er alle forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 13. juni 2006 #9 Del Skrevet 13. juni 2006 He,he, artig spørsmål. Vi var nettop på hotell med småen. Men vi glemte babycallen hjemme, så da ble ikke alternativene mange. Det vi ikke hadde tenkt på var at vi kun hadde et rom (ikke leilighet med separat soverom og oppholdsrom), og han har ligget på eget soverom siden han ble født. Så vi måtte faktisk sette reisesengen på badet, og ha døren åpen inn til oss etter at han hadde sovnet. Hvis ikke ville han stått i sengen sin og kikket på oss til tolv. Hadde vi hatt med babycall så ville vi nok ha brukt det, men vært på rommet til han hadde sovnet først. Etter det våkner han kanskje en av hundre kvelder (og da er han syk). Og hotellet var ikke stort heller. Hva mener du Aprilbaby? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå