Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vi leverte på volvat på Hamar. fikk svar samme dag om at alt var bra. Men så leser jeg i flere innlegg at det ofte tar flere dager å få svar... hvorfor?? har vår lege bare tatt en slags "hutigtest" som ikke er særlig pålitelig?? blir litt bekymret nå. har prøvd i 1 1/2 år nå, og det skjer ingenting. jeg har fått påvist en tett eggleder, det er det hele. men det trengs jo faktisk bare en!!

Noen som vet noe om disse sædprøvene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5325057-ang-svar-p%C3%A5-s%C3%A6dpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste kan legene sjekke ut samme dag som prøven er tatt, men det er også noe med at de skal sjekke levedyktigheten etter så og så lang tid. Det er derfor det tar noen dager å sjekke ut spermen og derfor vi ikke får svar før tidligst ei veke.

Et litt difust svar, men det var noe slikt som gynekologen forklarte meg.

Om prøven som ble tatt på volvat er pålitelig eller ikke kan jeg ikke svare på.

Hvor flinke er dem på VOLVAT på Hamar?

Har vurdert det selv men litt skeptisk ang pris, så så langt har vi brukt Kvinneklinikken på sykehuset på Hamar.

Tenkte på at svar bør man jo uansett få samme dag grunnet av at sæden skal bli undersøkt i løpet av den timen den ble tatt.

hei justme

i forhold til pris tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. hvertfall ikke med utredning. jeg har vært der 1 gang. betalte ca 700 kr + sædprøven (var det ca 400??). ellers har jeg bare hatt telefonkontakt (gratis). han har sendt meg til blodprøver, gitt meg pergo, rekvirert røntgenundersøkelse osv.. han var opptatt av at det ikke skulle bli dyrt for oss, fikk derfor alle resepter og rekvisisjoner med en gang. hadde så telefonkontakt på når jeg skulle bruke/gjøre det forskjellige. Jeg vet ikke hvor mye det koster ved det offentlige, men synes ikke dette er så ille så langt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...