Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 har en sønn på 8 md, hver nett snur han seg over på magen.. når jeg snur han på rygg igjen våkner han å begynner å gråte.. så å si med en gang han er snudd snur han seg igjen.. hvor farlig er det om han får sove på magen?
Gjest_1001 Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 det finnes sånne greier som skel forhindre at de snur seg, spør i en babybutikk...
*ale* Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Min HS sier at når de er sterke nok til å snu seg konsekvent i senga skal man bare la de ligge slik de vil.. Hvis ikke må man jo være våken hele natta og følge med...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 men har ærlig talt ikke lagt merke til om han kan snu seg andre veien.. altså fra mage til rygg... (han vil kun ligge på magen om dagen når han er våken) men han kan jo åle seg å slikt å dra seg opp på kne.. så man skulle tro han kan snu seg fra mage til rygg å... ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har hørt fra hs, barsel, føden og legen min at de skal ligge på rygg inntil de kan snu seg selv over på magen. Ergo, er det greit at han ligger på magen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 HELT sikker på at maaaaange fagfolk sier det, ja.... Skal ikke garantere for at det ikke går an å finne en person som sier at det kanskje kan være farlig, men det er jo enkli ganske logisk at når han snur seg selv over på magen, så er det jo ikke farlig. Det er jo naturens gang ) PS! Hvis du passer på at madrassen er hard og det ikke er tepper o.l. som kan krølle seg opp, slik at han blir liggende i en grop, så kan det umulig være farlig.
Firefly77 Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har lest ett sted at faren for krybbedød avtar drastisk etter at barnet er blitt ca 5 mnd...
ostekaka Skrevet 11. juni 2006 #11 Skrevet 11. juni 2006 kanskje en bør huske på at fordi om sannsynligheten for krybbedød går ned når de sover på ryggen, betyr det jo ikke at det er sannsynlig at de kommer til å dø i krybbe død om de sover på magen. det er jo veldig lite sannsynlig samme hvilken vei de ligger :-) må legge til at jeg ikke har det problemet, vår hater å ligge på magen, men jeg klarer ikke gå fra han og sitter med en hånd på han så jeg skal merke om han stopper å puste, så jeg prøver jo å si til meg selv at det er egentlig litt irrasjonellt.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 jenta mi har sovet på magen siden hu var 5 mnd...hs sa det var ok siden hu rullet over selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå