Gå til innhold

Sliter dere med kvalme?! Skal jeg fortelle hva som hjalp/hjelper på meg?! :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg tar akupunktur mot graviditetskvalme!!!!

Jeg dro til en akupunktør her i området som var anbefalt av "norsk akupunktur forening". Forrige fredag.

Jeg var skikkelig kvalm og orket ikke å ta meg av ungene. Da jeg dro på legevakten for å hente resept på afipran så så jeg en lapp hvor det sto at det fantes akupuntur mot graviditetskvalme...

Dermed sjekket jeg det opp...

Så tilbake til fredagen, han satte en nål på hver arm, og to på hvert ben...

Jeg lå med nålene i 20 min, og da jeg gikk derifra så husket jeg ikke hvordan kvalm jeg var...

 

Så dro jeg på ferie, og der begynte min sønn og kaste opp og jeg trodde kanskje at det var syk jeg var og ikke gravid kvalm....

Men på mandag så kom kvalmen igjen. Fikk skaffet meg en akupunktør der i Danmark, heldigvis!!! Etter 5 min med nåler så kjente jeg ikke kvalmen lengre...

Nå har det gått 6 dager og jeg kjenner at i morra skal jeg til skupunktøren igjen... :)

Men det hjelper!! BEdre enn å gå kvalm i flere uker!!!

 

Akupunktøren sa til meg at det er opp til hvert enkel person hvor mange bahandlinger en trenger. Men fra første til andre så gikk det 3 dager og fra andre til 3 nå så gikk det 6 dager...

Så jeg håper det går over for godt snart!! Men så har jeg bare 4 uker igjen med kvalme da... :o)

 

Jeg har troen på at dette skal funke på de fleste!! Og om de ikke har time der og da så ring flere og spør. Det gjorde jeg, og fant tilslutt en som kunne ta med der og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Jeg er gravid for andre gang og like kvalm og dårli form som sist.Sannelig vanskeli nå med ei på 16mnd som er aktiv og mamma er dårlig hele tia...

Men sist brukte jeg akupunktur for bekken plager å det funket bra,(fikk høre om at det hjalp mot kvalme så sent)så bestemte meg med en gang kvalmen kom denne gangen at det skulle jeg ha.Men jeg går til jordmora på sykehuset og betaler ingenting.Så nå har jeg vært der 3 ganger i uka i 2 uker,men jeg syntes egentlig ikke at det funker helt på meg.Har stort sjett dårlige dager med en dag som glimter til innimellom med bare morgenkvalme.Men skal fortsette å håper det snart blir bedre,går sykmeldt nå.

Ikke for å være slem men kvalmen trenger ikke gi seg ved 12uker...

var vell 16uker sist jeg,å da kom bekken plager.Men men kommer noe godt utavdet tilslutt..

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjell på hvem en går til...

Han jeg går til har 4 års utdannelse i Oslo på akkurat akupunktur... Spesialisert seg... Ikke bare tatt kurs sånn som de fleste jordmødre gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...