Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Når er det vanlig at babyen ikke trenger melk om natta mer? Gutten min er snart 3mndr og jeg ammer han ca kl.01, 04(i natt droppet han dette måltidet) og så står han opp mellom 6 og 7. Han legger seg mellom kl.19 og 20, da er han utslitt.
FruYirdaki Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Det tror jeg varierer veldig! Gutten min på snart 7 mnd spiser alt fra 1-4 ganger om natta....Har det skjedd mye en dag så spiser han mer enn dersom vi har tatt det med ro, er det varmt spiser han også mer for da er han tørst. Noen babyer spiser 5 ganger i døgnet og noen 10 så det er nok ingen reglel for det.
Katta & Lille Plom Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Han har altså en lang soveperiode på 5-6 timer, men du skulle gjerne hatt den om natten heller? Vet ikke om dette er sånn man skal gjøre det, altså, men jeg tror kanskje det virker : Prøv å forskyve døgnet slik at han har den lange soveperioden mens du har din. Istedetfor å legge ham kl 19-20, legger du ham når du legger deg. Du forskyver det ved å vekke ham for å gi ham mat helt frem til han skal sove for natten. Altså: Hvis han sovner fordi han er så trøtt kl 20, vekker du ham igjen og gir ham mat og kveldsstell tre-fire timer senere. Du kan også prøve å holde ham våken noen av disse timene og heller få ham til å sove mer på dagtid, slik at han ikke blir overtrøtt til kvelden. Etter mat og kveldsstell legger du både ham og degselv. Da skal han i teorien sove til 5-6 om morgenen, få nattmåltidet sitt og sove et par-tre timer til. Min jente på to mnd våkner aldri om natten lenger. Hun sover fra jeg legger oss i 23-24tiden til 8-8.30tiden. I morges våknet hun kl 5 og ville ha mat, men det er lenge siden sist nå. Og idag har hun økedøgn, så det har vel en sammenhang med det. Vet ikke om dette stemmer, men jeg har hørt at gutter slutter senere med nattpupp enn jenter. Hm...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2006 Ok, kan jo prøve, men det er så deilig at han legger seg så tidlig også. Skulle bare ønske han sov fra 1 til 6. Men men, vi får ikke i pose og sekk! Takk for svar.
brooklyn Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Ville bare fortelle at vi gjorde dette på en litt annen måte...Sønnen vår ble lagt i 20-tiden, trøtt og mett. Han pleide å våkne klokken 02 og klokken 05 for nattpupp. Jeg ble sliiiiiten, klarte ikke å sovne igjen etterpå. Det vi valgte å gjøre var at jeg tok han opp av sengen da jeg skulle sove, og så puppet han i søvne, altså ammet han mens han sov. Han drakk villig vekk og våknet ikke før klokken fem. Da fikk jeg gjerne fem gode timer søvn og det gjorde underverker. De fleste puppebarn klarer å spise i søvne:) Lykke til uansett hva du gjør:)
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2006 I natt sov han hele natta! La han kl.19 og han våkna kl.6. Utrolig! La han i dag kl.19.30, får se om det går 2 dager på rad =) Deilig å få sovet ut. Men han blir masete på dagen, skal ta igjen det han ikke drakk om natta virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå