Gå til innhold

Kan lettmelk gis som et eget måltid til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det kun mme som er "fullverdig" som et måltid? Beibien får mme på morgenen, men siden han har blitt så stor nå så kan jeg begynne med lettmelk. Men er det kun sammen med annen mat at de skal drikke melk, eller er melk greit som et eget måltid også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen da?

Skrevet

barn skal vel ikke ha kumelk før de er over ett år, og da er de vel strengt tatt ikke baby mer... Da kan de vel stortsett spise sånn som eldre barn og voksne.. bruker du å drikke melk som eget måltid? om du bruker det, kan du selvfølgelig gi det til ungen og som eget måltid

Skrevet

Tror ikke det holder som eget måltid. Men om barnet ditt liker lettmelk veldig godt så kan du jo gi en flaske etter måltidet. niese min likte å få en full flaske etter kveldsmaten til å kose seg med, den var da varmet litt.

Skrevet

Spørs jo hvor stor bebisen din er da... De kan vel begynne å få litt kumelk når de er ti mnd gammel, men de sier jo at man skal vente med å gi kumelk til de er ett år! :o)

Jeg ville vel ikke gitt det som en erstatning for måltid.. når de blir såpass store bør de vel ha fire måltider fast føde i løpet av dagen.. men da går det jo an å supplere litt med flaske.. :o)

Skrevet

Han er nesten 11 mnd, og får tre måltider med fast føde om dagen, legger godt på seg. Han har fått melk siden han var 9 mnd gammel, men bare i små mengder.

HI

Skrevet

Ok. Trodde ikke man skulle gi ku melk til babyer under 1 år jeg... Hvorfor begynte du så tildlig med det da?

Ville ikke gitt det som eget måltid nei..

Skrevet

Man kan gi kumelk fra de er 10 mnd, men når gutten din er 11 mnd blir han vel sikkert ikke mett av bare melk. Men det merker du jo, om han blir fornøyd med bare melk.

Skrevet

Hadde ikke gitt lettmelk som eget måltid nei. Hvis han snart er 11 måneder kan kumelk gies i maten, men hadde ventet litt med å gi melk som drikke til over året.. MME inneholder næringsstoffer som barnet trenger, og alle de finnes ikke i lettmelk.

Dessuten, hvis det ikke er et overvektig barn, bør han faktisk få helmelk. Inneholder mer næring.

Skrevet

TIl deg anonyme som sier at hun bør gi helmelk, feil, alle steder hvor det står om kumelk og barn står det at man skal gi skummet/ eller lett melk. Er nok på grunn av at melkefettet er ikke noe man skal ha for mye av!

Skrevet

Det var kun en av linkene dine som fungerer.

Melkefett er mettet fett og er ikke gunstig for noen. Som det også står i den overste linken du la ut er det bedre med plantefett og det er det blandt annet i kaldpresset rapsolje og det er mye bedre å gi barna.

Skrevet

De siste bokstavene i linken til siden her på Dinbaby har visst falt ut.

Enig i at det sikkert kan være lurt å gi sunnere fett i stedet, men det du skrev om at det "alle steder står" at man ikke skal gi H-melk, men lett/skummamelk i stedet er jo faktisk direkt usant, så syns jeg måtte gi en kommentar.

Når du sier sånne ting er det viktig å ta med HELE begrunnelsen din (altså at du heller vil gi rapsolje), enn bare å si at man skal kutte ut melkefett... (uten å si at det må erstattes med noe...) Så vi er nok ikke så veldig uenige, ville bare få fram litt mer av informasjonen...

Skrevet

jepp enig med du.jobbet i bhg der man sluttet med hel melk å begynte med lett istedet.

Skrevet

Jeg som skrev det om rapsoljen har ikke skrevet noen av de andre innleggene. Bare slik at du vet det.

Skrevet

barna skal ikke lengre ha h-melk pga store mengder usundt melkefett. Det er akkurat like mye vitaminer i skummet og lettmelk, bare mindre fett. Det de trenger av fett få de i seg likevel gjennom maten. De har gått bort fra h-melk til barn nå..

Skrevet

Babyen din vil sikkert fort bli sulten igjen. I varmen er det derimot viktig med mye veske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...