Gå til innhold

Ang bakterier i varmtvannstanken!

Anbefalte innlegg

Fikk igår høre at man aldri skulle bruke varmtvann fra krana til matlaging, fordi det kan vokse bakterier i varmtvannstanken - salmonella, legionella osv.

Dette hadde jeg aldri hørt før....

Senere på kvelden begynte jeg å tenke: det er jo f.eks ikke alle som koker flasker hver dag. De bare vasker de godt i varmtvann fra krana + såpe og skyller godt. HVIS det er bakterier i tanken, så vil jo disse da havne i flaska.

Det samme gjelder hvis du skal ta deg et glass kaldt vann å drikke. Hvis du nettopp brukte varmtvannet, så vil jo de eventulle bakteriene fortsatt være igjen inne i krana og derfor havne i vannglasset. Ikke sant??

Konklusjonen min er derfor at dette med å ikke bruke varmtvann til matlaging ikke kan stemme, men jeg er jo ikke helt sikker. Hva mener dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5322058-ang-bakterier-i-varmtvannstanken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er MYE større sjanse for at bakteriene er i det varme vannet, litt er nok i det kalde også men vi som er voksne tåler det mye bedre enn babyer og vil ikke bli syke hvis det ikke er noen mer "farlige" bakterier i vannet.

Men vi skal jo heller ikke drikke varmt vann fra springen.

Det du sier med at det er bakterier igjen i kranen etter det varme vannet er jo så lite at det ikke vil ha betydning for oss,bare de små

Nå fikk du meg til å tenke også....

Huff.. Jeg får ikke tid til å koke flaskene hver gang jeg har vasket dem skikkelig. Men har ikke tenkt på at bakteriene kunne ligge i det varme vannet, selv om det egentlig er ganske åpenlyst.. (ammetåka..)

Må man koke de hver eneste gang før bruk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...