Gå til innhold

Brun saus, babymat, salt, og sånn der..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å bruke diverse buljong som smakstilsetter i sauser osv.

Men brun saus, sått til kjøttkaker får jeg lissom ikke til.

Skammelig å si det, men toro sin er bedre enn de brune sausene jeg har langd.

Brun saus til steik osv er noe annet, der har man jo så mye godt oppi.

Jeg tenker mer på hverdags-brun saus.

Har dere en god oppskrift?

Hva krydrer dere med, husk at barnet mitt på 8 mnd også skal ha.

Er det mye salt i feks maggi kjøttbuljong?

mariaups

[svar på dette innlegget]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi...hvordan det der "svar på dette innlegget" kom der vet jeg ikke....eh...

Skrevet

jeg bruker kjøttbuljong terninger,tror de er ganske mye salt i ja. men må babyen få saus? Jeg bruker potet, grønnsaker og litt av det vi har eks kjøttkaker(har forøvrig aldri gitt henne det), men jeg har ikke gitt henne saus når vi har hatt det til middag, har litt mm på middagen hennes så det ikke skal bli så tørt. hun er 7 mnd.

Skrevet

Du kan fint bruke saus til babyen på 8mnd.

Bare lage selv f.eks: Hvis du koker kjøtt til han, så får du god kraft.Så tar du 1-2ss smør å brune i panna, så strør du på lika mange ss hvetemel. Så sper du på me krafta.. Det bør koke i 10 min for å få vekk melsmaken.

Lykke til;)

Skrevet

Lag jevning av mel og smør, tilsett to stk buljong, 6 dl vann, litt pepper og kok opp, simre og reduser, la kjøttkakene trekke en god stund så de setter litt smak. Spar evt. på noe av kjøtkraften når du lager steik i isterning poser og tilsett det,-så får du den helt riktige smak:o)

Skrevet

Ja, jeg vil også bruke noe buljong i brun sausen, men er redd den da blir for salt...........

Må vel ikke bruke saus, men synes det virker så trist med bare tørre poteter, hadde vert så greit å kunne blande i litt saus....en ss saus eller noe.........bare potet, gulerot og blomkål virker så tørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...