Gå til innhold

Bruke gravidbelte på flyturen?


Kaja_2013?

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvordan de gravidbeltene ser ut eller fungerer, men burde man bruke dette på flytur også? -Eller er det kanskje ikke mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel kanskje mulig men ikke nødvendig.

Disse beltene beskytter magen ve å trekke beltet nedenfor selve magen .Er kjekt hvis man må brå bremse f.eks eller kjører i noen bakfra og selen strammer seg.

I fly bruker man jo kun belte ved letting og landing og hvis man først krasjer med et fly så tror jeg ikke et gravid belte har noe å si fra eller til. Brutalt men sant. Fly er jo tross alt vårt tryggeste fremkomstmiddel da. Det er viktig å huske på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig ikke til her...men må bare svare på denne.

 

Jeg jobber i ett flyselskap, å vil bare si at det er meget lurt å bruke beltet under HELE flyturen. Turbulens kan forekomme, å hvis den er kraftig kan man faktisk ende opp med få ganske store skader. (det har f.eks skjedd at en flyvertinne ble smelt opp i taket, å landet på en seterad å knakk 1 fot + 1 arm)

Ang om man skal bruke gravidbelte: det vet jeg ikke. Men har sett mange som bruker det. Men det er vanskelig å få det festet rundt sete, så de som har det, bare sitter på den uten å ha den "snora" rundt sete.

 

Må bare få understreke at så sterk turbulens som jeg nevnte tidligere ikke skjer ofte, men det kan jo skje, så ha beltet fastspent under hele flyturen :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...