Gå til innhold

hvordan ble DU kvitt sopp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker mange svar...har sopp i brystene, og føler det er skikkelig håpløst. store sår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke på brystene, men Lillemann kurerte jeg med Blå Farris!

Skrevet

Jeg fikk Mycostatin salve til meg, og mikstur til Pluttegutten. Ved å behandle oss begge, ble jeg kvitt det ganske kjapt. Det er veldig ubehagelig, så jeg kan anbefale Mycostatin... (fås på resept...)

Skrevet

Jeg også fikk slik kur.. brukt den i 4 dager og nesten bra:) Hadde store!! sår men smurte de med bruledin salve først. tok bare en te to dager med god smøring så var sårene mye bedre.

Skrevet

har selv fått fotsoppsalven lamisil til vortene. ingen bedring etter noen dager, men lillegutt er fin...

Skrevet

brulidin er antiseptisk så hjelper til sårene dine.. men har opplevd at det er bare micostantin som hjelper.

Skrevet

er ikke kvitt soppen, men har prøvd mange produkter som kanskje kan hjelpe deg. youghurt naturell, tyttebær saft, rooibos the 1 dl vann+ 1 the pose(virket bra på babyen), daktacort krem (tok det verste av kløe og væskende sopp), lamisil, canesten, corsydyl (trenger ikke å vaske av før amming!), diflucan tablett som jeg bruker nå har tatt det verste men fortsatt ikke helt bra, og krystall fiolett. Lykke til!

Skrevet

Vi brukte Mycostantin (krem til meg og mixtur til henne) Først fjernet jeg det tykke belegget hun hadde på tungen med farris på q-tips. Etter 2,5 mnd ble vi helt kvitt soppen. Har hatt et lite tilbakeslag, men var snar å komme igang med behandling, så da gikk det raskt over.

Lykke til!

Skrevet

Drikk/spis syrna melkeprodukter, unngå for mye sukker, mycostatin til dere begge.. Bytt ammeinnlegg hver gang, bytt bh hver dag, vask/stryk/kok alt som er i kontakt med din pupp og babyens munn..

Kan være veldig vanskelig å få bort, men med masse innsats skal det gå.

Lykke til!

Skrevet

Brukte mycostatin mikstur både til babyens munn og mine brystvorter. Brukte det i ca 1 en uke - etter 4 dager var stikkingen i mine bryster helt borte og baby hadde mye mindre trøske.

Mycostatin mikstur kan svi hvis en har sår på brystvortene - da må en ha krem.

Siden du har sår bør du få luftet brystene mellom ammingene - smør gjerne morsmelk etter amming og lufttørre. Sår som tørker inn mellom ammingene bør vætes med sterilt saltvann - øyebadevann slik at de ikke sprekker opp når barnet legges til. Noen bruker og albueskjell for å hindre ar sårene sprekker opp - men obs - de må kokes ofte for å hindre at du smitter deg selv igjen. Alt som er i kontakt med brystvorter og babymunn må kokes ofte. Ullinnlegg bør brukes med innlegg i mellom og kunne kokes.

Skrevet

Hvis mycostatin eller annen lokalbehandling ikke virker kan det være at du trenger en innabordskur med diflucan - har du sopp flere steder enn på brystene???? - er lett få sopp både her og der pga svangerskap, antibiotika kurer osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...