Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spm1: Kan jeg pumpe litt (50 ml) sette dette i kjløskapet og pumpe mer i samme senere på dagen, og deretter fryse det?

Spm 2: Hvordan kan jeg vite sånn ca hvor mye jeg trenger å ta opp når hun skal få mm på flaske? Finnes det noen oversikt over hvor mye et måltid skal være i forskjellig alder?

Spm 3: Tror dere det er noe problem å gi henne på flaske når vi skal bort - hun vil da være ca 7 uker. Er så redd for at det skal ødelegge for ammingen men det går helt fint nå, så da burde det vel ikke være noe problem?

Cammy1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5321458-trenger-svar-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg er ingen ekspert men...

Jeg har faktisk pumpet, satt i kjøleskapet og tatt ut og pumpet igjen etter noen timer. Gutten min lever enda og har ikke vært noe sjuk.

Jeg har ikke sett noen oversikt over hvor mye de spiser, men det betyr vel ikke at det ikke finnes, men tror kansje det er veldig idividuelt hvor mye de spiser. Jeg ga pjokken min flaske, eller pappaen gjorde det mens jeg satt ved siden av, sånn at vi fikk sett om han tok flaske og hvor mye han spiste, sånn at det skulle gå lettere å planlegge hvor mye jeg skulle pumpe første gangen jeg var borte fra ham. Han var da fem uker, og tok flaske og spiste ca 120 ml.

Skal ut en tur på tirsdag og har da ca 750 ml, som bør være nok til morgenen etter. (det er sikkert mer enn nok, men jeg vil være på den sikre siden).

Lykke til. :-)

Ja,du kan pumpe flere ganger ganger,og senere sette det i fryseren:)

Babyen skal ha 15% av vekta si med mm iløpet av døgnet,da regner du ut hvor hvor mange ml tilsammen og deler det på antall måltider i døgnet,da får du hvor mye mm hun skal ha til hvert måltid:)

Hvis hun tar flaske da,gjør hun det?

Hvis hun gjør det vil jeg ikke tro det er noe problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...