Gå til innhold

Spm ang pumping, lagring og når man skal gi mm på flaske

Anbefalte innlegg

Spm1: Kan jeg pumpe litt (50 ml) sette dette i kjløskapet og pumpe mer i samme senere på dagen, og deretter fryse det?

Spm 2: Hvordan kan jeg vite sånn ca hvor mye jeg trenger å ta opp når hun skal få mm på flaske? Finnes det noen oversikt over hvor mye et måltid skal være i forskjellig alder?

Spm 3: Tror dere det er noe problem å gi henne på flaske når vi skal bort - hun vil da være ca 7 uker. Er så redd for at det skal ødelegge for ammingen men det går helt fint nå, så da burde det vel ikke være noe problem?

Fortsetter under...

Hvis du skal fryse to forskjellige pumpinger må begge være avkjølt i kjøleskapet for du heller de sammen og fryser.

Du kan også fryse med melken og om neste porsjon er mindre enn den frosne melken kan du først avkjøle den og så helle den over den allerede frosne melken.

Hvis hun er 7 uker når dere skal bort ville jeg ha satset på ca. 120 ml per måltid.

Prøv å gi henne utpumpet melk på flaske et par ganger først. Trenger sikkert litt tilvenning første gangen. Jeg prøvde allerede å gi min utpumpet mm når hun var 2,5 uker. Det var vist litt rart i begynelsen syns hun men forsto poenget etter at jeg fortsatte å putte flaske tutten i munnen hennes og klemte ut lit melk slik at hun kjente at det var noe der.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...