Gå til innhold

Når forteller dere familien at dere er gravid?


MammaTilToSjarmører+Spire

Anbefalte innlegg

Er syv uker på vei og verker etter å fortelle nyheten til besteforeldre, samboer vil vente enda fem uker men det tror jeg ærlig talt ikke jeg klarer!!!! Mange som har fortalt det tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to siste gangene fikk de vite det med en gang... Og da mistet jeg etter 3 mnd.. så denne gangen får de ikke vite det før alle omtrent kan se det selv... Håper å vente til hvertfall 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et problemfritt svangerskap som resulterte i to-åringen min, ingen SA eller MA, og er nå 11+0 gravid med nr. 2. Denne gangen fortalte vi det til nærmeste familie (foreldre og søsken) etter ca 8 uker, og det er nå offisielt for alle. Har vært vanskelig å skjule pga jeg har vært i enormt dårlig form. De er jo ikke dumme heller - mamma skjønte det fort den helga hun var barnevakt for minstejenta mens vi var på fest: jeg var edru og sjåfør, men spydde i to hele dager..... hm...... så hun fant det altså ut allerede uke 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det ca 10 min etter at jeg tok testen :)

Fikk sjokk, da det ikke var planlagt å måtte ringe mamma med en gang! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det rundt uke ni til mine forelder...Til samboers foreldre måtte vi fortelle det litt tidligere pga jeg slet mye med kvalme og oppkast å møtte sjeldent opp på familiemiddagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til nærmeste familie da jeg var 8 uker på vei. Er nå inne i min 10. uke.

Vi ønsket så å dele gleden med de nærmeste, og fant ut at hvis det skulle gå galt er det også godt å ha noen å dele sorgen med.

Gleder oss veldig til å dele det med flere, når 12 uker har gått.

Et nabopar har likevel skjønt det, fikk vi vite igår, da de hadde lagt merke til at jeg har begynt å få mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til søstra mi og søstra til mannen min.

Prøver å holde det hemmelig for resten av familien og venner men det er ikke lett hehe Moro også da å ha litt sånne koselige hemligheter!

Er 5+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til søsteren min, en venninne og svigerinnen min nesten rett etter jeg hadde funnet det ut selv. Mistet en gang tidligere i våres og da var det deilig med litt støtte. Moren min fikk vite det ca uke 7 fordi jeg var så dårlig at hun måtte passe på junior på 10 mnd. Faren min og svigerforeldrene mine skal snart få vite det, men venter på en passende anledning. Jeg er 9+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det til familien min, fam. til mannen min og de nærmeste vennene med en gang.

nå vet sjefen min det pluss mange fler. håper at alt går som det skal!!

er 7+ 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fortelle foreldre og svigerforeldre det med em gang...samt mine to nærmeste veninner....resten får vente til uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg fortalte det til min bestevenninne samt foreldre, da jeg var 8 uker på vei. Først idag når jeg er 11+6, fortalte vi det til søsken og svigers.

Ble veldig godt mottatt.

Var lenge usikker på når vi skulle fortelle det til resten.

Men nå er jo mine 12 uker over i morgen, så vi er nok litt"sikkrere" da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har sagt d t 5 veninner, men ikkje te ng slekt.....har kje tørd, syns det e litt flaut. Lurte mor mi i går me å drikka clausthaler hehe. eg e 7 uker på vei. Han syns og at me bør venta litt, meine det e litt for tidligt å sei ng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me valgte å fortella da te foreldre og søsken samme dag som eg fikk positiv heimetest. Var til legen med urinprøve samme veka, for å vera 100% sikker på at eg var gravid, og då var det fritt fram for å fortella da til alle! Vil nyta tida som gravid heilt fra starten, er ikkje so flink å holde viktige ting som dette hemmelig heller so=) So eg va 5 veke på vei når me valgte å sei da.

Og eg tenke sånn at går da galt so går da galt. Og om da gjere da, so e da lika tungt for oss uansett kem so veit da, og da e nåke so alle hadde fått veta til slutt alikavel. Bur på ein liten plass, so her sprer ting seg uansett om eg vil eller ikkje.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...