Gå til innhold

Juni: Kynnere eller Rier?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på smertene egentlig, vet at rier er mye vondere (er 2.gangsfødende) men sist gikk det så tregt at jeg fikk drypp for å sette igang fødselen og da var riene unormalt sterkere enn uten drypp. Har hørt at smerten i kynnere sitter i magen mens riene går på mage/rygg og i underlivet. Dette er sikkert individuelt. Har bare ikke lyst å reise ned på klinikken for så og bli sendt hjem igjen. Noen som har en god forklaring på forskjellen på en kynner og en rie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5321070-juni-kynnere-eller-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har selv lurt på det samme, som førstegangs har jeg ikke peiling...men søkte på google og kom frem til denne siden.

http://www.snartmamma.com/plassen/archive/index.php/t-8989.html

der er det flere som svarer på spørsmålet ditt, håper dette hjalp

Jeg er 3. gangsfødende. Har ikke hatt kynnere på dei 2 andre svangerskapene, men har hatt det i ca 2 mnd no.

Forskjellen slik jeg ser det er at en rie varer lenger...over 30 sek.

Jeg synest kynnerene mine er vonde, men varer ikke i mer en ca 10 sek. Riene kommer også etter hvert med jamne mellomrom.

Men jeg har venniner som ikke er siker på om dei kjenner noe.

Veldig svake rier, og kommer inn til sykehuset med full åpning.

Håper svaret hjalp litt.

Lykke til

Jeg har hatt kynnere i mange mnd allerede, men de kynnerne jeg har hatt de siste ukene har vart i over 30 sek...

Vet ikke helt forskjellen selv, men mener å huske at rier er mere smerter enn kynnere. Kanskje kan jeg si at kynnere kjennes mer ut som om hele magen trekker seg sammen, mens rier der kjenner du mer intenst i ryggen eller nedre del av magen og det er vondere.

Skal til jordmor i morgen og da skal jeg spørre...

Riene starter gjerne i korsryggen og planter seg videre over til magen. Kynnere sitter bare i magen.

Mao kan man si at riene er kraftige mensmurringer i magen med smerter/ press også i ryggen.

Man sier at gode rier bør vare over 45 sekunder.

Maseriene er noe midt i mellom kynnere og rier:)

Håper det ble litt klarere:)

Klem til alle andre som venter!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...